Wie weet waar ik goede groene zeep kan kopen? Zit er verschil in de verschillende groene zepen? En kun je er echt zoveel mee schoonmaken? Ik wil mijn witte was voortaan eerst altijd weken in soda en groene zeep. Men zegt dat dit dan schoner en witter wordt. Ervaring?
Groene zeep is naar mijn weten gewoon verkrijgbaar bij bijv. de drogist. Zelfs vloeibaar of in een pot.
In de supermarkt of drogist. Mijn man wilde het ook een keer kopen, maar hij kon het niet vinden. Staat namelijk te koop als gouden zeep ofzo.
Gebruik het ook veel, 't gaat er allemaal mooi van glimmen en het ruikt zoo ouderwetsch lekker frisch enzo. Vind die vloeibare handiger, maar die in een pot schijnt wel goed te zijn voor natuurstenen aanrechtbladen. Maar verder is het nogal irritant met oplossen enzo. Of Froggy, das net zoiets, maar dan ruikt het minder sterk...
Gewoon bij de supermarkt dus en eigenlijk maakt het niet uit welke. Gouden zeep wordt het geloof ik in België genoemd. Ik ga het donderdag halen. Bedankt voor de antwoorden.
Ik gebrik het altijd voor de kleding van mijn dochter. Krijg er de meest bizarre vlekken mee uit aardbeien,gras,zand en chocolade vlekken. Heb wel altijd die uit een potje. een beetje op de vlek smeren en laten intrekken en gewoon met de was meewassen.
Kijk, dat is een positief verhaal. Ik denk dat ik maar beide moet halen. Zowel de vloeibare als de vaste groene zeep.
Ik gebruik altijd de vloeibare groene zeep van het merk driehoek. De gele fles met de groene dop. Daar dweil ik altijd me vloeren mee. Heb white wash geboende eiken vloerdelen en dit is het enige wat ik mocht gebruiken van de man waar ik me vloer heb gekocht.
Hier ook altijd Driehoek (vloeibaar) voor de houten vloer, na een dweilbeurt ziet het er weer prachtig uit.
Hier idd ook de fles vloeibare van Driehoek voor de houten vloer en voor het schoonmaken enzo....En ik heb een pot staan voor vlekken in kleding en we hebben dit laatst bijvoorbeeld gebruikt voor de natuurstenen vloer buiten. Ideaal spul, je kan het echt voor veel dingen gebruiken!
Ja inderdaad heb dit ook eens gebruikt voor me natuursteen tegels van buiten om een vlek weg te krijgen. Zou het ook gaan met een natuursteen tuintafel blad? Daar zitten ook vl;ekken op.
Nou ik ben echt benieuwd. Jewe, geen ervaring, maar zoals ik het lees kun je het overal voor gebruiken.
dan heb ik ook ff een vraagje over natuursteen: wij hebben op de beneden verdieping een natuurstenen vloer, chinees hardsteen ofzo....maar daar zitten ook allemaal lelijke doffe plekken op. zou ik met groene zeep dus ook deze vloer kunnen doen? en moet ik dan de de vloeibare versie gebruiken in t dweilwater of de vaste (pot) vorm? alvast bedankt
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit, als het maar groene zeep is. Wij hebben die uit de pot gebruikt. Wij kregen tenminste het advies om onze chinese hardstenen vloer (wel buiten) met groene zeep te schrobben. Dat laat dan ook een soort onderhoudslaagje achter.
In groene zeep zitten geen bijtende stoffen zoals in gewoon schoonmaakmiddel daarom was dat het enige wat ik mocht gebruiken op me houten vloer. Ik heb buiten een chinese hardstenen tegels liggen en daar heb ik een vieze vlek mee van me tegels gekregen, dus dat zal bij jou ook wel gaan.
thx ik ga dalijk gelijk ff kijken voor groene zeep en dan probeer ik t eerst ff uit op een onopvallende plek
Van HG heb je ook spul om doffe vlekken uit natuursteen te krijgen. Wij hebben een marmeren vloer en gebruiken HG Cristallizer en dat werkt echt geweldig. Dus als het met groene zeep niet lukt, zou je ook nog eens in het HG-schap kunnen zoeken.