Goedemorgen Ik hoop dat ik hier in het juiste onderdeel zit Ik vroeg me af hoe jullie dat zien, sparen voor de kids? Wijzelf bv hebben telkens een spaarrekening geopend voor de kleine vanaf het moment dat we besloten hebben ervoor te gaan. We storten 25 euro op die rekening elke maand. Dat geeft toch een mooi bedrag tegen dat ze trouwen / 18 / 21 worden? Doen jullie dit ook? En op welke manier? Liefs
nee doen wij nog niet, wel heeft ze van haar ene opa en oma een groot bedrag gehad dat op die rekening gaat en daar mag ze niks zelf vanaf halen,
ik heb toen kids geboren werden een spaarrekening geopend waar elke maand 25 euro op gestort word. Als ze 15 zijn stort bank 15% extra over het gespaarde bedrag dat erop staat. Hierna wordt het gewone spaarrekening die ze krijgen op moment dat ze op zichzelf gaan wonen.
misschien heel onbeschoft van me maar ben toch nieuwsgierig wat versta je onder een groot bedrag. ik kan me voorstellen als je het niet of misschien via pb wil antwoorden gr.
Wij hebben gelijk een rekening geopend toen Patrick geboren was. Hier gaat automatisch 50 euro naar toe elke maand en ook doen we er wekelijks het kleingeld uit onze portemonees bij (eerst natuurlijk in een spaarpot op zijn kamer en als die vol is naar de bank ). Wij betalen er wel de dure dingen van, bijv. de autostoel.
Ik doe het nu nog niet, maar als ik zwanger zou zijn en me kindje was geboren ga ik het ook zeker doen. Mijn ouders hebben het ook gedaan voor mij en toen ik met mijn vriend een huis had gekocht kreeg ik het geld mee van mijn ouders. Weet nog precies hoe blij dat ik er mee was. Zei spaarden ook elke maand en op het einde van de rit is dat toch zeker een heel erg leuk bedrag. En tuurlijk ze hadden het niet hoeven doen, want had zelf ook goed gespaard en me vriend ook, maar het was wel lekker dat we met ons eerste huisje niet op alle kosten hoefden te kijken.
Wij sparen ook een vast bedrag voor onze zoon maandelijks. Echter staat de rekening wel op onze naam, zodat wij uiteindelijk beslissen wat er mee gebeurt en wanneer en of we het aan hem geven uiteindelijk. Stel je voor dat onze zoon besluit om met zijn vrienden de bloemetjes buiten te gaan zetten in een of ander vakantieoord als hij 18 is ofzo, no way dat dat van ons zuur verdiende geld gaat gebeuren Dus ja, wij sparen maar wij beslissen wat er met het geld gebeurt.
Wij hebben toen onze dochter geboren was een pardoesrekening geopend bij de ABN Amro en laten hier de kinderbijslag op storten. Af en toe stort ik tussendoor ook nog een klein bedrag op de rekening. De ABN geeft jaarlijks 2,75 % rente en keert periodiek een bonusrente uit van 1% per kalenderjaar dat is gespaard. dit gebeurt bij 5, 10, 15 en 18 jaar! nou dan hebben we tegen de tijd dat ze 18 is denk ik wel een leuk bedrag bij elkaar gespaard.
Ik heb van mijn ouders ook een paar duizend euro gekregen toen ik op mezelf ging wonen. Maar mijn ouders hadden 2 rekeningen. Eentje waar ik vanaf mijn 18e zelf aan kon komen, dat geld is er dan ook best snel doorheen gegaan, maar dat was ook geld wat ik zelf gespaard had. En de andere rekening wist ik niks van daar kon niemand aan komen (of dan moesten mn ouders boete betalen) tot mijn 21e en dat was echt een hele hoop geld. Zij hebben dit gespaard vanaf het moment dat zij wisten dat ze zelf geen kinderen konden krijgen en gewoon toen wij er al waren. Ik wil dit ook voor mijn zoontje gaan doen maar dan maar 1 rekening want zoveel verdienen wij niet dus we kunnen ook niet zoveel sparen voor die kleine, maar ik wil dit ook vast zetten tot zijn 21e zodat hij het niet kan verbrassen wanneer hij wil
Wij sparen maandelijks 50 euro voor onze meid. Ze kan hier niets mee totdat ze 18 is. Beide opa's en oma's sparen ook 15 euro p/m voorhaar op deze rekening. In totaal dus 80 euro per maand. Dat tikt toch lekker aan over 18 jaar gezien. Dit geld is wel echt voor haar, voor als ze op zichzelf gaat wonen ofzo. Geld voor studie en rijbewijs sparen we op een andere rekening gewoon op onze naam.
Wij sparen nu elke maand 50 euro voor ons meisje, straks, als ik weer ga werken, wordt dat de kinderbijslag, dus 83 euro per maand tot ze 6 is en vanaf dan zelfs nog elke maand ietsje meer. De rekening staat wel op onze naam zodat wij bepalen wanneer en waarvoor ze dat geld krijgt, 't is de bedoeling dat dingen zoals haar rijbewijs, eerste autootje en de notariskosten voor haar eerste huisje hiermee betaald worden. Voor haar studies hebben we nog een aparte rekening.
Leuk die reacties De spaarrekening waar wij op storten staat ook op onze naam, kan de kleine ook niet aan. We hebben ook een spaarrekening geopend op de kleine zijn naam, waar wij volmacht op hebben en daar komen de extra's op. De volle spaarpot enzo. Hij heeft ook eens mee mogen doen met een reclame campagne en dat "loon" hebben we ook op die rekening gezet. Liefs
Elke 3 maanden, bedoel je denk ik... Wij sparen 20,- per maand vanaf de geboorte. 1 peetoom spaart ook op een aparte rekening. Voor de baby in mijn buik gaan we het precies hetzelfde doen. We hebben een regenboogrekening van de Rabobank.
Ik heb een pardoesrekening van de abn amro voor mijn dochtertje , en alle grote bedragen van bijvoorbeeld het dopen verjaardag van mij , spaargeld en extra´s gaan op deze rekening .. krijgt binnenkort ook een bedrag van opa en oma en ik wil als ik een bepaalde rekening heb afgelost ook iedere maand dat bedrag op de rekening van mijn meisje gaan storten .. Toch knap want ik heb voor mezelf nog nooit een cent gespaard
Wij zetten per maand 25,- opzij voor ons meisje. Ik ben nog in discussie met mijn man of we het haar geven op haar achttiende of dat we het in eigen beheer houden. Bijvoorbeeld voor studie. Moet er niet aan denken dat ze alles gaat uitgeven aan kleding, sigaretten (hopelijk gaat ze nooooit roken).
wij sparen 25 euro pm voor ons meisje en één opa en oma ook nog eens 25 euro pm, in totaal dus 50 euro pm, best een leuk bedrag als je dit over 18 jaar uitrekent!!!
Wij sparen niets voor onze kids. Ze krijgen alleen zakgeld en dat gaat nog steeds gewoon in de spaarpot, ze zijn 7 en 8 jaar. Voor mij hebben mijn ouders ook nooit gespaard omdat ze het niet hadden en ook ik ben prima terechtgekomen. Wij hebben het geld wel maar ik vind het grote onzin, laat ze maar zelf werken voor hun geld, net als wij. En ja we zullen ze ook echt wel wat helpen wie weet met een bruiloft, de jurk en een duur kado. Dat vind ik genoeg. Zo leren ze pas echt hoe het in het leven gaat. Ik moet zeggen dat ik het ook nooit gemist heb. Zo hard sparen voor de toekomst, en wie weet wat die brengt??....
wij hebben een spaarrekening geopend voor ons mannetje. daar gaat 50 euro in de maand naartoe en de kinderbijslag 190 euro in de 3 maand. daarnaast stort mijn moeder ook bijna iedere maand 50 euro. wij gaan ook nog extra storten met verjaardagen sinterklaas kerst etc. ook als paps hier zijn loon krijgt van de uitrukken die maand (vrijwillige brandweer) gaat 1/3 naar de spaar van fynn. dus ik denk 50 tot 150 in de maand wat we zelf sparen. hij kan er niet bij zonder toestemming van ons.hier kan hij straks als hij het wil zijn rijbewijs/auto/trouwen/huis/weet ik veel wat van betalen