Bij 1e zeer weinig melk, bij tweede weer het geval?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Yil, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Toen ruim 3 jaar geleden mijn dochter geboren werd, is de borstvoeding niet gelukt. Bij het aanhappen zoog zij misschien twee keer en duwde zich dan van mij af. Zelf denk ik dat ze te snel resultaat wilde en dat het haar te lang duurde voor de melk kwam. Tepelhoedjes geprobeerd, tongriempje gecheckt, maar tevergeefs. Om toch borstvoeding te kunnen geven, ben ik vrijwel gelijk begonnen met kolven. Helaas kwam er maar zeer weinig melk uit mijn borsten, niet voldoende om haar mee te voeden en dus moest er met kv bijgevoed worden. Uiteindelijk werd ik zo droevig vh kolven zonder resultaat dat ik hier na een paar weken mee gestopt ben. Nu ik zwanger ben van de tweede wil ik toch weer proberen bv te gaan geven. Echter blijft het maar in mijn hoofd spoken dat ik niet genoeg melk produceer. Kan dit ook echt het geval zijn of is de bv periode met mijn dochter gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden geweest?

Graag advies!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik weet niet in hoeverre het omstandigheden waren, omdat ik natuurlijk geen inzicht heb in de omstandigheden. Maar het is niet gezegd dat het deze keer exact het zelfde zou gaan. Ik zou gewoon starten en direct (of nu al) contact zoeken met een lactatiekundige die met je meekijkt. Maak samen een plan in wat je wil, hoe JIJ beste kolft, wat je plan B is als gewoon aanleggen en voeden niet direct wil lukken.
    Kindjes die zich afstrekken overigens weten vaak zelf niet meer wat ze doen moeten. Die leg je bij voorkeur bloot op jouw blote bovenlichaam: eerst bij mama tot rust, vaak zie je dan daarna dat natuurlijke instincten hun weg weer vinden!
    We noemen dit biological nursing. google maar eens,

Succes en geniet van de zwangerschap!

Deel Deze Pagina