hallo allemaal, mijn dochter eet heel erg goed. ze is dol op pap, fruit, groente etc etc alleen 's middags om 12.00 uur die boterham....... pfff ze doet rustig 45/60 minuten over 1 boterham terwijl fruit/groente/pap binnen 5 minuten op is. herkennen jullie dit? ze heeft nog geen tanden, zou het hier mee te maken kunnen hebben? ze lust het wel, maar ze is er zo langzaam mee en soms werkt ze het weer naar buiten. alleen boter of jam/smeerkaas/stroop, het helpt allemaal niet.. ik vind het altijd zo'n lastig moment, want ik moet er echt ruim een uur voor uit trekken en hierna gaat ze slapen ben heel benieuwd of jullie het herkennen en of het hopelijk nog beter wordt, haha groetjes lisa
Heb je een ouder broodje genomen, dus niet vers van de pers? Dat laatste wordt nl erg kleverig in de mond. Mss eens roosteren? Hier nog geen broodbeleg. Heb je ook wel eens kaal geprobeerd? Het ligt niet aan het geen tanden hebben, want hier kauwt hij alles met zijn kemeltjes. Eet ze zelf wel een broodkorstje op? Mss wil ze dit ook zelf doen? Dan gewoon een aantal stukjes voor haar neerleggen zodat ze zelf kan pakken.
mn oudste at zn broodje zelf dubbelgeklapt op binnen no time, en mn jongste vind het fijner op hapklare stukjes aangegeven te krijgen..en dan is het ook zo op Zodra hij het helemaal zelf moet eten, gaat het overal naar toe behalve zn mond, met als gevolg dat ie boos wordt en het hele broodje aan flarden gescheurd is en dus heeel lang duurt!... Anders mss geroosterd broodje proberen? hoe gaan crackers/rijstwafels enz?
ja, we hebben altijd wel vers brood. misschien moet ik het met oud brood proberen of misschien toasten. is toast niet te hard? ik voer haar meestal zelf, anders duurt het nog langer zou dit verschil kunnen maken? Ik hoop inderdaad dat t met een paar maanden sneller gaat. het kost me gewoon een uur tussen de middag! gr lisa
heeft ze echt honger op dat moment? geef je melk ervoor of erna? gedroogd eten gaat meestal makkelijker, vaak heel vers brood gaat plakken in het gehemelte.. Geef je volkoren boord, dit scheelt ook al ee hoop geplak, normaal tarwe brood wordt meestal erg klef Er komt een periode dat ze alles zelf willen doen, of zodra ze het zelf doen het veel beter gaat... Als ik op pad was met de wagen, kwma het meetsal zo uit dat ie zn broodje bijv in de wagen moest eten, dit ging vaak veel beter ook
Nee hoor, toast is niet te hard... Echt vers brood wordt vaak heel plakkerig in de mond, duurt het misschien langer voordat je kindje het door kan slikken?
Onze oudste at brood snel zonder problemen. Wilde graag gevoerd worden, pakte niks zelf Onze jongste is net 10 maanden en eet haar broodstukjes pas sinds een week echt goed. (Zonder korst nog. Losse broodkorst is geen probleem, maar stukjes met korst nog een te grote uitdaging). Ze werkte tot een week geleden alle stukjes er weer uit. Probeerde te kauwen, maar duwde alles er met haar tong weer uit... Ze lijkt het nu eindelijk door te hebben! Zij pakt de stukjes wel zelf. Maar denk dat dat weinig verschil maakt. We hebben het ook met grotere stukken geprobeerd, zodat ze het eraf kon happen/sabbelen, als een broodkorst, maar dat hielp ook niet. Nu ik erover nadenk, ze eet de stukjes pas goed sinds ik ze 1 slagje kleiner ben gaan snijden. Zag dat mijn man dit deed en bij haar at ze beter. Ik snij van een broodje de korsten af en dan de rest in 15 stukjes. Geef het nog even tijd dus en probeer anders wat uit. Grotere stukjes, kleinere stukjes etc. Als je brood een uurtje laat liggen is het ook al minder vers. Of een dag in een zakje. Knap dat jullie het zolang volhouden! Hier waren alle stukjes in haar mond geweest, meerdere malen, compleet afgesabbeld, op de grond gevallen en was het na 15 min. wel over hoor... Dan waren er geen fatsoenlijke stukjes meer en gaf ik maar een broodkorst. Anyhow, het wordt echt beter hoor! Ik dacht ook dat onze jongste het nooit zou snappen.
Ik herken het niet, mijn dochter is dol op brood.Ze scheurt het aan stukken haha. Ik doe er over het algemeen geen beleg op, heel soms geprakte peer of geprakte banaan. Misschien is het een idee je dochter een broodkorst of broodje in haar hand te geven? Dan laat je haar daar even mee 'rommelen' terwijl je doet wat je moet doen en hoef je haar niet te voeren en dus een uur te blijven zitten. Mijn dochter eet altijd uit het vuistje en dat gaat aardig goed. Soms krijgt ze niet zoveel binnen omdat ze alles in stukjes scheurt, maar dat komt wel.