Naar aanleiding van mijn vorige topic ben ik op zoek naar fokkers van Britse korthaar katten. Wie weet een goede fokker in de omgeving van R'dam (mag wel max een uur rijden zijn van hier) Ik kom via Google op zoveel websites van cattery's terecht die al jaren niet geupdate zijn, dus dat schiet niet echt op...
Ik zou kijken op kittentekoop.nl. Maar wees geduldig, de meeste hebben een (forse) wachtlijst. Zeker als je voorkeur voor een kleur hebt. Bedenk trouwens ook wel dat veel rasfokkers zullen eisen dat je 2 kittens neemt als je nog geen kat hebt. Er zijn veel fokkers die een kat niet alleen willen plaatsen.
Rasclub Brits Korthaar - home Staan fokkers en kittens op. Ik zou sowieso bellen met ze als ik jou was. Mijn ervaring met fokkers is dat ze de website lang niet altijd bijhouden en graag telefonisch contact hebben ipv via de mail.
Je moet kijken bij de grote fokkersverenigingen zoals Mundikat. Zij hebben vaak een subclub voor de verschillende rassen. Zie: Home. Wees inderdaad verdacht op lange wachtlijsten (en hoge prijzen).
Grappig Poro, die van mij ook! Zal vast van dezelfde fokker zijn. Die van mij is nu 5,5 jaar oud (wordt in februari 6). Enorm lief beest, wel een beetje angstig. En helaas heeft hij een hartruis, maar dat is bekend bij raskatten, dat ze dat sneller hebben.
Ik heb die van mij via kittentekoop.nl gevonden, bijna 6 jaar geleden. Ik was verkocht toen ik zijn schattige foto daar zag staan, hij lag met een hele grote hond te spelen. En het is zo'n lief beest, ik heb soms last van nachtmerries of andere angsten en dan komt hij gelijk bij me. Wat dat betreft is het net een hond. Hij is wel heel erg op mij gericht maar we zijn ook jaren met zijn drieeen geweest (Britse korthaar, bastaardje en ik haha).
Ik ken 2 jongens die hebben/hadden een cattery in Heemskerk, Felis Moesolpjo. Of ze het nog doen durf ik niet te zeggen, maar ze deden het altijd ontzettend leuk. Die katten waren echt hun kinderen.