groente drama

Discussie in 'Voeding' gestart door blossom85, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dag dames.
    Hier even mijn groente drama....Wij hebben een kereltje dat geen groentes lust. Wij zijn met 5,5-6mnd begonnen met bijvoeding. Helaas is hij nooit echt fan geweest van groentes. Wij zijn wel met groentes begonnen en toen hij dat redelijk at met fruit.
    Wij hebben zijn eten altijd op de rapley methode of geprakt gegeven. Maar niks lijkt te helpen. Er zijn dagen bij waarop hij echt helemaal geen avonderen wil. Aardappelen rijst pasta...zelfde verhaal. Op een goede dag krijgt hij 100-150gr avondeten binnen.
    Ik heb al heel veel soorten geprobeerd en ook dagenlang hetzelfde geven etc..inmiddels ook gepureerd geprobeerd en daarvan vindt hij bruine bonen met tomaat wel oke.
    's ochtends krijgt hij opvolmelk met fijne granen. Was altijd geweldig maar sinds gisteren moet hij daar ook niks meer van weten. Dus nu alleen opvolgmelk.
    Fruit vind hij op peer na superlekker. Brood gaat ook super.
    Is het normaal dat ze zo lang geen avondeten willen? Kan het straks geen kwaad dat hij zo weinig eet?

Even zijn schema:

7:15 fles 180cc (eerst dus pap maar van bord/fles weigert hij nu)
    9:00 fruit
    11:30 brood (vaak dun hartig belegd/roomboter. 1snee + wat extra stukjes)
    15:00 fles 120cc + tussendoortje
    17:00 avondeten (drama)
    19:30 fles 180cc

Ik ga niks dwingen met avondeten natuurlijk. Wat niet wil, wil niet. Vaak ga ik erbij zingen en dan doet hij nog weleens zijn mond open haha.
    Ik heb weleens gedacht dat hij misschien te moe was dus de groente in de middag gegeven. Had helaas geen effect. Ik heb de fles van 15:00 ook weleens vlak na zijm brood ggeven maar dan wilt hij geen fles.

Tips??

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik zou me niet te druk maken. Hij is nog lekker bezig om alles te ontdekken, en het is BIJvoeding :) Zoals ze hier zeggen: "Food before 1, is for fun".

3. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ja dat zeg ik ook steeds tegen mezelf. Niet druk maken. Hik krijgt nog genoeg uit zijn flesje.
    Maar soms ben ik bang dat hij nooit groente gaat lusten haha

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik heb me er ook wel zorgen over gemaakt. Maar hier bleek het gewoon een kwestie van tijd. Nu eet hij bijna alles. Nog steeds niet elke dage even goed, maar meestal wel.
    Ik heb gewoon elke dag geprobeerd. We hebben inderdaad dagen gehad dat hij niets at / alles uitspuugde / met moeite 3 happen / alles opeten. Het verschilde heel erg.

Ik zou zeggen, heb geduld en blijf proberen.

Deel Deze Pagina