Mijn kinderarts vertelde me dat het helemaal niet erg is om 5 keer in de week macaroni te geven. Je moet het eten gezellig houden en die kleintjes veranderen continue van smaak. Lars at eerst ook echt alles. Daarna amper wat. En sinds 2 weken gaat het weer super. Lars zit wel gewoon bij ons aan tafel maar eet dus zelf. Het geeft ene knoeiboel maar goed hij eet er goed door. hij mag niet met zijn handen in het eten dus heeft hij echt een vorkje en een lepeltje in zijn handen (tip, bij kruidvat heb je voor ene paar euro een krom setje bestek, hij schept er heel makkelijk mee.) OMdat hij zijn handen vol heeft gaat het goed. oke hij laat wel eens wat op de grond vallen maar dat vind ik niet erg. Wat betreft iets lekkers weglaten, dat gaat bij onze kids denk ik nog niet op. Lars krijgt na zijn eten iig niks meer tot bedtijd. Ook was de tip om niet op te dringen, wij lustten immers ook niet alles. Verder niet straffen met het toetje niet te geven. En een speeltje in de handen geven of een sleutelbos helpt ook erg goed. Maaaar hoe is het vanavond gegaan Ooievaar??
Dat bestek moet ik ook ff halen. Is wel handig inderdaad. Stond er elke keer al bij te kijken... Maar vanavond heeft ze brood gegeten en een toetje. Ze had vanmiddag erg lang doorgeslapen en werd om half 5 pas wakker. Dus ja dan met avondeten maar een broodje en dat gaat altijd goed..
Je moet er idd geen strijd van maken, want dan wordt het eten helemaal niet leuk meer en dat werkt dus niet! Ik laat Ruby ook zelf eten, met bepaald bestek, plastic met een kromming erin, gaat makkelijk de mond in! Het gaat heel goed, en zodra ze ermee gaat spelen pak ik het wel af, doe dan zelf nog wat hapjes in der mond en als ze niet meer wilt, nou dan zet ik er weer neer en laat haar verder spelen en geef haar zo nu en dan een lepel tussendoor en zo is haar bordje alsnog leeg! Eet ze niet, nou dan eet ze niet, maar straf haar idd niet met het toetje afpakken, tenminste dat vind ik!!! En die van mij heeft het zo nu en dan ook hoor dat ze niet wilt eten en dan weer wel! Succes ermee!
Meiden ik ben blij dat jullie zoveel tips voor me hebben. Wordt ik toch wel blij van. Dat bestek probeer ik vanmiddag even te halen... Ben benieuwd!!
We hadden gisteren spaghetti en dat vond ze heerlijk. Ze heeft haar hele bord leeg gegeten. Ze wil nu ook zelf eten. Is nog erg lastig, want ze draait haar vork of lepen nog om. Zo blijft er weinig op zitten... Dat bestekje ga ik toch niet kopen voor haar, want ik wil eigenlijk dat ze het met gewoon bestek probeert. Schijnt toch beter te zijn voor haar motiriek. Dus nog maar even oefenen. Ze doet het al aardig goed. Vanavond hebben we aardappels en groente en dan leg ik gewoon een paar stukkies op haar bord. Niet te veel, want dan kijk ze er tegen op. Wil ze niet, dan krijgt ze ook geen toetje. Ze krijgt genoeg overdag. Heeft nog spekkies zat. Ze drinkt heel goed, dus dan maar een beetje strenger optreden...