Hallo mama's, Was vandaag bij het cb. De arts gaf als advies om tegen de tijd van de laatste fles (18.30) een groente hapje te geven en daarna een fles van +/- 100ml. Doen jullie dit ook zo en drinken jullie kindjes dit flesje dan wel? Nu geef ik om 17.00 groente, maar dan drinkt ze rond 19.00 de fles ook nog maar nauwelijks (80cc). Daarop heb ik niet het idee dat ze door kan slapen. We gaan nu ook proberen om de laatste fles van 23.00 uur er af te halen, maar ik vraag me echt af of zie hierop klokje rond kan slapen. Wat zijn jullie ervaringen? Groet Snoozie
toen esmee groenten met aardappel kreeg gaf ik het haar rond half 5 , en dan ongeveer 2 uurtjes later de fles ,de laatste avond fles viel er toen af (rond 23.00)
Dylan is nog niet zo happig op de groente dus meestal krijgt hij dan nog een fles erachteraan..... ik geef hem vrijwel direct en mijn vriend wacht meestal een uurtje.... dylan krijgt rond 20.30 nog een papfles en slaapt dan tot de volgende ochtend 7 á 8 uur
Wij hebben een paar weken lang de fles tegelijkertijd met groenten gegeven (maar dan in middag om iets te creëren wat op lunch lijkt). We deden: halve fles, groenten, halve fles. Het ging steeds beter met het groenteneten dus we zijn daarna 1/3 fles, groenten en een beetje fles. Toen ook dat ging hebben het omgedraaid: eerst de groenten en daarna de fles. Toen hij eenmaal ongeveer 150 - 200 gram groenten at, is die fles vervallen. 's avonds doen we het anders: om 18:15 warme maaltijd met een beetje drinken uit een tuitbeker en vlak voor het slapen nog een fles. Heel veel kindjes vinden melk veel lekkerder EN makkelijker dan groente en dus moeten ze echt leren om groenten te eten