Hallo, Weet iemand misschien waar ik een lijst kan vinden waarop staat welke groenten kinderen mogen vanaf welke leeftijd? Ik lees net hier op de site dat kinderen onder 1 jaar geen rode kool mogen maar op cb is tegen mij gezegd dat alles mag zolang er maar geen kruiden in zitten. (gelukkig heb ik het haar nog niet gegeven)
Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden
Ik zie in het overzicht staan dat ze pas vanaf 3 jaar smeerworst mogen terwijl mijn dochtertje dit al op haar brood krijgt...op advies van het cb....Vervelend zeg al die verschillende adviezen!
Ja, dat weet ik ook niet, ik denk dat je sommige dingen zelf moet uitproberen. Smeerworst met mate denk ik dan.
Die lijst van borstvoeding.com is best fijn als basis, en daarbij maak je dan je eigen keuzes. Sommige dingen eerder, andere dingen later. Het jammere aan die lijst vind ik dat de toelichting waarom wel of niet er niet bij staat. Ik gaf al vanaf 9 mnd smeerworst. Dagelijks moet je het niet doen.
Smeerworst wordt afgeraden vanwege de vitamine A die er in zit. Het voedingsentrum geeft ook als advies max 2 keer in de week ofzo. Ons kdv heeft er voor gekozen om het helemaal niet te geven. Borstvoeding.com geeft als extra bezwaar dat de wordt van lever wordt gemaakt wat het afvaslverwerkingssysteem is van je lichaam en dus vol afvalstoffen is en daarmee niet goed (oid, heb het eens vluchtig gelezen). Het introductieschema op borstvoeding.com is heel behoudend en allergievriendelijk. Zo wordt ook smeerkaas afgeraden. Ik vind het prettig om te volgen maar maak ook mijn eigen keuzes afhankelijk van andere adviezen.