hallo allemaa. ik heb een mischien domme vraag,maar is het echt nodig om vaste voedingstijden te hanteren want hier krijgt ze gewoon de fles als ze wakker word en de rest van de flestijden hangt van de tijd af wanneer ze wakker word en het fruithapje krijgt ze smiddags na haar slaapje tussen 1 en 3 ergens moet ik nu toch een strak schema gaan maken ???? alvast bedankt
Wij hebben in die zin vaste tijden dat er tussen de hoofdmaaltijden (ontbijt, lunch, avondeten) ongeveer 4 uurtjes zit. Maar dat passen we aan, aan haar slaapschema ik ga haar niet om 07.00 wakker maken, meestal komt ze wel rond 07.00/07.30 maar van de week was het 08.00 dan schuift alles een beetje op.
mijn meisje word meestal rond 8.30 wakker.. dan krijgt ze de fles. Om 10.30 krijgt ze dr fruithapje.. tussen 12.30 en 13.00 krijgt ze de fles. tussen 17.00 en 17.30 ook weer de fles. dan rond 18.30 groentehapje en de laatste fles rond 21.00.
Nee, nodig is het niet. Er zijn hele hordes mama's die hun kind op verzoek voeden. Wel moet je er even over nadenken hoe je het wilt gaan doen met vaste voeding.. Ik neem aan dat je straks geen zin hebt om naast je eigen maaltijden op andere tijdstippen ook nog maaltijden voor je kind te moeten maken op een ander tijdstip. Met vaste voeding is het het meest uitgebalanceerd om 3 volwaardige maaltijden (ontbijt, lunch, diner) ongeveer op gelijke tijdstippen te nuttigen. Je maag, darmen, hersenen raken namelijk gemakkelijk gewend aan een constante prikkel en dit voorkomt dat je op andere tijdstippen gaat eten (helaas luisteren we vaak niet goed naar die prikkel en gaan we toch snoepen).