Als je begint met bijvoeding, is dan het potje Olvarit bruine boontjes met appeltjes niet te scherp voor de darmpjes? Er staat 4+ maanden op (ik geef het overigens met 6 maanden pas hoor), maar wat zijn jullie ervaringen hierin? Je hebt ook fruitpotjes met 2 soorten fruit, bijv. appel/sinaasappel, ook hier staat 4+ maanden op, maar kun je wel gelijk met 2 soorten fruit beginnen?
Het zal vast wel kunnen. Olvarit heeft hier vast een heleboel onderzoeksgeld inzitten maar ik zou het persoonlijk niet doen. Om te beginnen één soort groenten (beetje zoete zoals wortels of pompoen) en één soort fruit. Op die manier kun je ook goed zien hoe je kindje op die soort groenten reageert. Een paar dagen achter elkaar hetzelfde aanbieden. Dan kunnen ze EN wennen aan de smaak EN je ziet precies hoe ze erop reageren. Bruine bonen kan wel maar zal net zoals bij ons misschien bolle lakentjes veroorzaken
hier was (en is nog steeds) bruine bonen met appeltjes favoriet. Is erg zoet (zoeter dan worteltjes of zo) dus dat vinden ze wel lekker. Eigenlijk nooit problemen met de darmen mee gehad. Met fruit zijn we begonnen met een soort te geven, en de 4+ potjes heb je ook alleen in banaan en peer en wat andere smaken. Dan leren ze eerst de echte smaak kennen voordat je gaat mengen. Die gemengde potjes vond ze bij ons wel lekkerder.
Hier is de bruine bonen met appeltjes ook favo! Vindt ie echt super lekker. Merk eigenlijk niet echt verschil aan hem of ik nou 1 of 2 soorten door elkaar geef.
Wij hebben eerst de potjes met 1 soort gegeven, om te kijken of er geen reactie op kwam. toen dat goed ging, zijn we de gemengde potjes gaan geven. groetjes, Miranda
Hier ook eerst alle potjes met 1 soort begonnen. Moet je echt doen een paar dagen hetzelfde geven. Zo ben ik er hier achter gekomen dat als mevrouw hier peer kreeg ze allemaal uitslag kreeg in haar gezichtje. Toen we alle soorten gehad hadden, kocht ik pas die bruine bonen ( ze kon al tegen appel ) en als laatste het potje met gemengde fruit. Als je langzaam opbouwd kan je straks gewoon alles geven als ze nergens op heeft gereageerd.