Groente en fruit potje en papfles

Discussie in 'Voeding' gestart door LailiejLoe, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.287
    6.810
    113
    mee eens

Ik vind het ook echt super slecht om zelf maar even te denken dat het wel even kan.

Misschien heeft je kindje wel helemaal geen honger en is het iets heel anders..

Dus mijn advies is als je wilt bijvoeden op deze leeftijd: maak een afspraak bij iemand die er echt verstand van heeft en die je erbij helpt.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Enig advies dat ik voor je heb: niet doen.

Een beslissing waar je maar vier dagen over doet kan ik nou niet bepaald weloverwogen noemen.

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Flesvoeding voor hongerige baby's? Ik ben bang dat die paar hapjes wortel hem niet zullen verzadigen. Het lost je probleem op en je kunt nog even wachten :)

Als je al voor hongerige baby's geeft, in elk geval rustig opbouwen. Meerdere dagen wortel, ff niet en dan bijvoorbeeld iets anders. Wel echt alleen milde groenten, fruit zou ik nog even wachten.

4. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Als je echt geen commentaar wilt moet je zo'n vraag hier niet plaatsen. Je weet dat je op dit forum diverse meningen kunt verwachten.

5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.284
    1.905
    113
    Tja ze je kindje is jong maar als je kindje er tegen kan en zich niet verslikt dan moet je doen waar jij je goed bij voelt.
    Mijn kleine is er denk ik ook wel aan toe maar ik kan het nog niet eerst de uitslagen voor de koemelk afwachten.
    Ze smakt heel veel en speelt nu ook heel erg met de fles er uit trekken maar toch door drinken.
    Heb er ook als eens aan gedacht om de voeding eens met een lepel te geven even een andere uitdaging.
    Maar ja dat schiet dan ook weer niet op:(.
    Dus nog even 2 weken geduld en dan gelijk eens vragen aan de kinderarts wat hij zegt.

6. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

4 dagen nadat ik het heb besproken met andere mensen en heel veel ook deskundig advies heb gevraagd.

Even een

7. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

4 dagen nadat ik het heb besproken met andere mensen en heel veel ook deskundig advies heb gevraagd.

Even een update. Max krijgt nu 3 dagen achter elkaar wortel. Hij krijgt 5 a 7 hapjes. Hij doet zijn mond heel ver open en vindt het heerlijk. Hij heeft totaal geen last en ik zie dat het hem goed doet.

Fruit ga ik mee wachten tot die 4 maanden is. Kan zeker inkomen wat jullie zeggen en ben blij met dat advies.

Ik vraag me wel af als Max 4 maand is en ook fruit krijgt of hij dan genoeg heeft en de avondfles eraf kan. Is dit wat?

07:00 fles 180 ml 6 schepjes
    09:30 vers fruit, banaan of peer fijn geperst
    11:00 fles 180 ml 6 schepjes
    15:00 fles 180 ml 6 schepjes
    18:00 potje avondeten (of vers, ligt aan wat wij eten)
    21:00 fles 200 ml & bambix rijstebloem

Is dit iets als Max straks 4 a 5 maand is. Kan die dan al 2 volle potjes van 4 maand leeg eten?

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Daar kom je vanzelf achter denk ik of hij die potjes opkan.
    Ik doe het hier altijd op gevoel en maak alles zelf vers omdat ik dat leuk vind en hij geen potjes lust.

Verder denk ik dat je het goed doet hoor.
    Niet ieder kindje is hetzelfde.
    Ikzelf heb bij alle 4 flesvoeding gegeven en ben ook met 4 mnd begonnen met bijvoeden.
    Bij de oudste zelfs eerder (ze was nog geen 3mnd) op advies van het cb omdat ze veels te hard groeide van de fles en er moest een fles af van hun.
    Let wel:dit is 15 jaar geleden.
    Bij Tim ben ik wel later met brood begonnen omdat hij daar helemaal nog niet aan toe was voor mijn gevoel.
    En hij krijgt nu nog best veel flesvoeding omdat hij dat nog zo lekker vind,en ook niet zo heel groot is.

Ik zou zeggen,volg je gevoel.Jij kent je zoontje het beste!

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Vind ik dan ook weer een beetje tegenstrijdig: als hij niet genoeg heeft aan z'n flessen (was reden om al te beginnen met bijvoeden) om er dan over een paar weekjes al weer een te laten vallen???
    Zou eerst maar eens afwachten hoe het allemaal gaat de komende tijd en hoe hij reageert op al het eten wat hij krijgt voordat je iets laat vallen.
    Z'n melk is voorlopig nog de belangrijkste bron van voedingsstoffen en vitamines...

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

en fles laten wegvallen dat gaat van zelf. dat gaat max vanzelf wel aangeven. dat deed mijn dochter toch.

ik ben op 3,5 maand begonnen met groenten en pak eerste 2 w at ze weinig ervan erna at ze al vrij snel 150 gr nu zit ze rond de 150 gr a 200 gr.
    fruit ben ik meebegonnen op 4,5 maand maar dat eet ze eig nog maar een paar weken redelijk. ze heefte cht haar voorkeuren. wat ze ni lekker vind eet ze niet. en ja ik lust ook geen fruit , alleen banaan wel en dat lust zij dus ook. ik bied wel elke dag fruit aan en soms eet ze soms niet.

net zelfde met vlees kip en kalkoen eet ze super, runds en vis niet.

ik heb in het begin 3 d telkens zelfde groente gegeven en dan na 3 d andere groente.
    hier ook nooit last gehad van krampen erdoor.

veel succes

Deel Deze Pagina