Groente en fruit recepten

Discussie in 'Voeding' gestart door Natasja25, 22 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Hai mama's, mijn zoontje is nu 7 maanden en eet echt super goed. Maar ik ben een beetje inspiratie loos qua maaltijden. Hebben jullie nog leuke recepten? Hij eet bijna alles. Bloemkool is hij niet gek op :) alvast bedankt.

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Pasta met een 'sausje' van tomaat en courgette. Gewoon de tomaten en courgette in kleine blokjes snijden aanfruiten in een pap en dan met een beetje water erbij even laten stoven. Zl smult ervan. Of hetzelfde doen met rode en groene paprika, tomaten en wat blaadjes basilicum. Lekker met rijst, pasta of aardappels.
    Verder doet rijst met vis en snijboontjes of peultjes het ook erg goed hier.

3. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Oow dat is ook leuk ja courgette is hier al favoriet maar samen met tomaat heb ik het nog niet geprobeerd. En die paprika ga ikook probere . Bedankt!

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Het boek opperdepop van de ah! Staan leuke recepten in. Zo heeft dl van de week bloemkoolsoep gegeten (maar ja, jouw zoontje is niet zo gek op bloemkool :D) zelf was ik daar nooit opgekomen.
    Echt een aanrader dat boek, ook voor de komende maanden/ jaren. ..

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Oh ik vergeet de rundertartaar bij het 'pastasausje';). Die eerst rullen dan de groente erbij en stoven. Kun je bij de paprika ook doen, ik ga hem binnenkort ook met kipfilet proberen:D

6. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    De courgette tomaat en basilicum was een groot succes ik had er een stukje hamlap bij gedaan en een beetje rijst hij vond het heerlijk. Wat hier trouwens ook favoriet is is zoete aardappel met pompoen en kipfilet.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Leuk om te horen!:D Zoete aardappel en pompoen heb ik nooit geprobeerd.....ga ik dan ook maar eens doen;)

8. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Zoete aardappel met puntpaprika en courgette is hier een groot succes!

Maar ook witlof met appel en aardappel, macaroni met paprika, courgette, prei en gehakt.
    Bloemkool, Brocolli, spinazie met ei, venkel met wortel een aardappel.....

Ze eet alles! Alleen bietjes niet!

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Wij eten meestal aardappels en groente gewoon gekookt, af en toe zelfgemaakte macaroni ofzo. Fruit gewoon in stukjes.

10. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Leuk topic!!

Ik had laatst een macaronisaus gemaakt
    - gehakt bakken
    - wortel, courgette, paprika en tomaten toevoegen
    - kruiden toevoegen
    - pakje gezeefde tomaat toevoegen (ik weet dat hier wat zout in zit 0,5%, maar ik had uiteindelijk anderhalve liter saus, dus zit nauwelijks wat in 1 portie van 150 gram)
    - even laten pruttelen
    - en pureren.

Nu wil ik ook kip met groente gaan proberen en dan rijst erbij, maar weet niet zo goed wat ik dan moet pakken als 'sausje', iemand opties??

En witlof doen jullie die dan koken of bakken??

11. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hoe oud is jouw kindje? Als hij/zij +/- 7 maanden is dan hoef je zelfs niet meer te pureren. Alles is dan al zo zacht gestoofd dat krijgen ze makkelijk weg;)

Kip braad ik eerst even aan in olijfolie. Dan wat gesneden wortels erbij en meebakken. Dan scheutje water erbij en de kip gaar stoven. Als de kip klaar is pluk/snij ik het fijn. Dan rode en groene paprika in een andere pan aanfruiten, tomaten even meebakken, fijn gesneden basilicum en de kip erbij, net zo veel water erbij als je wilt voor de saus en weer lekker laten stoven :D Kan met aardappel rijst en pasta.

12. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Witlof heb trouwens nog niet geprobeerd maar zou het dan gaan koken

13. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Mijn kindje is 8 maanden, ben nog een beetje voorzichtig met stukjes..
    Terwijl ze hardstikke goed eet, ze vinden.d wat grover eten fijner dan dat super gladde uit een potje.

14. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik vond het zelf vrij eng om met stukjes te beginnen;). Maar ze moeten het toch een keer leren;) Of ze nu 6 of 8 maanden zijn, alle begin is even wennen. Zo moeten ze ook zelf leren dat een grote hap van bijvoorbeeld een banaan niet zo handig is om weg te kauwen en door te slikken. En met stukjes groente/vlees moeten ze weer leren dat het prettiger is als ze eerst goed kauwen voordat ze het doorslikken. Laat ze maar lekker aanrommelen en dan komt het vanzelf goed met die stukjes, zolang je er maar bij blijft:D

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
  16. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Mijn zoontje wil echt geen stukjes ik doe nu t eten prakken maar dat gaat hij steeds kokhalsen. En dan wil hij niet eten. Gister spinazie met aardappel en een gekookt eitje gemaakt. Vond hij erg lekker.

17. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Geef je ook al brood(korst)? Ik gaf zl een lang stuk broodkorst in z'n hand waar hij lekker op sabbelde en stukje afkauwde. Zo kon hij langzaam wennen aan stukjes.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij ook. Ik heb nooit echt aparte 'recepten' voor de kinderen gemaakt. Ik stoomde de groente en aardappels en dat kregen ze gewoon, dus ze aten met de pot mee. Vlees en vis kregen ze na hun verjaardag. Eerder vond ik niet nodig.

Deel Deze Pagina