groente en fruit spuugvlekken!

Discussie in 'De lounge' gestart door MaryWoods, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Ik heb dringend advies nodig bij het verwijderen van spuugvlekken uit kleertje sne lakentje e.d. van fruit en groente happen. Ik behandel bij vlekken met shout en was op 60 graden (als het kan natuurlijk, maar vaak dus op 40 graden), maar nog steeds zijn er duidelijk vlekken waarneembaar..... :( Zonde dus, want het ziet er niet uit....

heeft iemand de ideale tip voordat ik nu allerlei dingen ga aanschaffen die helemaal niet werken? Vanish? Vlekkentovenaar? andere 'ei van columbus'-schoonmaakmiddelen? :)

Alvast bedankt voor jullie tips!

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Als het witte was is, in de wasmachine met 200 ml chloor, op 60 graden. Daarna nog een keer gewoon wassen.

Gekleurde was heb ik geen tip voor.

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ jopie: Thanx! en dan die chloor gewoon bij het wasmiddel in het bolletje gooien, of in het wasmiddel-vakje in de machine?
    Bedankt voor de tip, ga het proberen.

Tips voor gekleurde was zijn ook zeer welkom (kleertjes...) en evt andere tips voor witte was!

4. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    met chloor wordt het mijns inziens gelig.

wassen op 60 / 90 graden.....tja...en geen tere dingen kopen...helaas....

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik doe het meestal in zo'n bolletje, in plaats van wasmiddel.

Beertje, mijn was is niet geel geworden.

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ beertje: tsja op 60 garden gaat het er dus niet uit en een hoeslakentje is gewoon katoen....

7. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    o deze tips zijn echt handig! ik heb ook nog probleem met lippenstift, heeft mijn dochter heerlijk mee geknoeid in haar felgele jurkje, net nieuw en nu gewassen en het is er natuurlijk niet uitgegaan!
    wat kan ik hier aan doen! ik zal zelf nog ossegalzeep proberen!

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @TS ik zou vanish gebruiken, gewoon wat in het bakje van de wasmachine gooien.

@babytje; heb je al geprobeerd met luierdoekjes?

9. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik gebruik altijd vanish: bij hardnekkige vlekken eerst even laten weken in een emmertje, bij minder ernstige vlekken gewoon wat vanish bij je normale waspoeder in het bakje van de wasmachine.

Zelfs mijn schoonmoeder was onder de indruk van mijn schone wasjes (en dat zegt heel wat! :D )

10. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    luierdoekjes? helpen die dan ook? Nooit geweten haha! maar ik heb het wel al uitgewassen, kan ik het dan ook nog doen? en gewoon inwrijven?

11. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Oooh! Dat vind ik ook zo erg, die vlekken :x . Je staat je rot te schrobben om ze eruit te krijgen, want ik vind het vreselijk als mijn kind een truitje aanheeft met vage vlekken. Nu heb ik pas ossengal zeep gekocht, je kan het kopen op een kluit of een stick. Je smeert er de vlek mee in voordat je het gaat wassen, even met een zacht borsteltje erover. In de wasmachine en weg is de vlek! Super spul! Werkt echt en kost bijna niets!

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ossegalzeep heb ik idd ook goede verhalen over gehoord. ik heb nu na de vakantie zonnebrand vlekken in hydrofielluiers (op zich geen drama want die zet ik gewoon in de chloor), badcape en een bijna nieuw shirtje. heb al vanish geprobeert maar dat werkt niet, tis wel minder maar niet weg. morgen gelijk ossegalzeep halen en dat proberen.

liefs doris

13. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ossegal werkt super voor en na het wassen. Zelfs wat oudere vlekken krijgt ossegal er hier wel uit. Ik gebruik altijd het zeepblokje.

14. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Supertips! Morgen gelijk naar de winkel!

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    waar koop ik die ossengalzeep? Ik ga deze week meteen ossengal en vanish halen en smijt alles er tegen aan! ;)

16. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Gewoon bij de supermarkt? Of anders vast wel bij Etos.

17. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Sommige supermarkten hebben het, en de drogist. Dirx heeft het bij ons, van Bas van der Heyden. Maar andere drogisten ook wel hoor! Succes! ;)

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    24.793
    3.635
    113
    Ik heb ook zo'n ossengalzeepstick en soms heb ik zo'n fles ossengal vloeibaar wasmiddel.
    Zelf word ik gek van tomatensausvlekken, die krijg ik er gewoon niet uit, blijf lichtoranje vlekken houden.

19. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ga ik naar de supermarkt, kom ik thuis met bleekwater i.p.v. chloor. Kan ik dit ook gebruiken?

20. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    volgens mij is dat hetzelfde idee hoor!
    mijn dochters jurkje met lippenstift is schoon geworden, dankzij de ossengalzeep! het jurkje was zelfs al een uitgewassen!
    ideaal spul!

Deel Deze Pagina