Weet niet of er al zo'n topic is maar het lijkt mij wel leuk om hier allemaal recepten op te zetten voor je dreumes/peuter. Ik probeer mijn zoontje zoveel mogelijk met de pot mee telaten eten maar ben met de aardappels en groenten weleens uit gekakt. Ga vandaag flensjes met spinazie proberen! Vegetarische hoofdmaatltijd voor het hele gezin. Bereiden: +/- 25 min. Inhoud: 200 gr. bloem 1 ei 400 ml melk 3 el olie 450 gr. spinazie-deelblokjes (diepvries) 250 gr. champignons 1 ui, gesnipperd 125 gr. roomkaas (met knoflook en kruiden) 1) De bloem met klein beetje zout mengen, eitje en de melk erbij. Kloppen tot een glad beslag. 2) 6 Pannenkoeken bakken (olie). Deze vervolgens wel warm houden. 3) Maak de spinazie klaar volgens gebruiksaanwijzing. Maak champignins schoon en in plakjes snijden. Ui fruiten in koekenpan (olie). Champignons toevoegen en 4 min meebakken. Spinazie uitlekken in vergiet. Spinazie mengen met champignons en roomkaas. Zout/peper naar smaak toevoegen. Dit recept komt van internet en er stond een tip onder om de spinazie niet op de pannekoek te doen maar door het beslag! Smeert ook minder, hoop ik . Ga vanavond mijn eigen variant uitproberen en denk dat dat alleen met spinazie door het beslag is. Hoop dat jullie ook leuke en lekkere recepten hebben om te delen!
Als we er recepten voor baby en dreumes van maken?? Hier is de witlof favoriet samen met bruine bonen 150 gram aardappel 1 struikje witlof 1 grote of 2 kleine appels Maak het zelf in de avent blender. Harde stuk aan de achterkant van de witlof weglaten. Samen met de aardappel 15 minuten stomen. Appel erbij, nog 5 minuten stomen en klaar is kees. (Ca 2 potjes van 200 gram heb je dan ) Deze maak ik op gevoel: potje hak bruine bonen zonder zout Aardappel en een appel. Stomen 15 minuten en 5 minuten voor de appel. Bruine bonen toevoegen hoeveel jij goed vindt en blenderen. 1 Mango 1 Banaan 1 kiwi Alles, schellen in stukjes snijden pureren en klaar. Eigenlijk met alles heb je twee potjes van 200 gram vol. Ons meisje is nu 5 maanden dus heb ik voor 4 keer genoeg omdat ze nog de kleine hoeveelheid (100 gram) eet en stop ik dus de rest in de vriezer.
Zie ook dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/397862-kind-vriendelijke-recepten-delen-2.html Zullen we proberen om die verder te laten groeien? Want ik weet af en toe echt niet meer wat ik moet koken
Op Zelf babyvoeding maken, van groentehap tot fruithap | Smikkels.nl vindt je ook leuke recepten en ideeën.