Ik ben een ontzettend slechte groente eter en eet dan ook bijna nooit 200 gr. groente per dag. Fruit is op zich niet zo'n probleem, dat lust ik allemaal wel... Ik weet dat het nu juist belangrijk is om gezond te eten, maar het lukt nog niet echt. Is het mogelijk om de groente voor een deel door fruit te vervangen? Heeft iemand nog tips om toch gezond te eten? Wat ik ook wel grappig vind is dat ik helemaal niet zo'n zin in zoet heb. Normaal wel, maar ik heb nu niet eens zin in chocolade (terwijl ik het wel in huis heb). Liever een chipje, maar die heb ik dan weer niet in huis.
Geen idee eigenlijk of je groente door fruit kan vervangen, lijkt me dat je dan toch niet alles binnenkrijgt. Hou je ook niet van rauwkost, komkommer, tomaatje, worteltje? Dat zou je tussendoor of op brood kunnen eten, dan kom je ook al een heel eind. En anders een flesje knorr vie? Zit je toch al weer op 50%! Succes!
Ik ben allergisch voor veel soorten groenten en fruit en daarom heeft de huisarts mij aangeraden gravitamon te nemen, dat is een multivitamine voor zwangeren, zodat ik evengoed genoeg binnenkrijg. Misschien ook een idee voor jouw?
Ik eet ook niet elke dag groente hoor en ik slik zelf ook gravitamon en dat schijnt voldoende vitamines te bevatten voor wat je op een dag nodig hebt.. Dus als je dat slikt hoef je je geen zorgen te maken volgens mij Ik doe het zo ook al 22 weken en alles gaat goed en het kindje is helemaal gezond
Probeer eens wat anders. Een appel vind ik ook niet zo geweldig maar ananas of iets anders "anders" jummie ! Ga anders eens naar de groenteboer en koop gewoon iets wat je nog nooit gegeten hebt. Of probeer het eens anders klaar te maken, wokken i.p.v. koken, of groente met een lekker sausje. Of een lekker ongewone combi ? Banaan op brood, of brood met kaas en augurk. Tomaat wil ook prima op brood ( met kaas o.i.d.). Wortel niet koken maar zo opknabbelen ?
Groente 'verstoppen' in je maaltijd, bv in een overschotel met lekker veel kaas of door de pasta . Nieuwe recepten testen. Proberen om bij de lunch al iets groens te eten, heb je dat alvast binnen (broodje gezond), tussendoor worteltjes enzo knagen en nieuwe groentes ontdekken. Misschien zit er wel iets bij wat je heel lekker vindt. Goed dat je wel fruit eet, ook belangrijk voor vezels. Voordeel van groente is dat er geen suiker in zit en in fruit wel. Het grootste voordeel van toch jezelf aanwennen om groente te eten (en het lekker te vinden!) is dat je dan straks het goede voorbeeld geeft aan je kleine.
Je kunt ook proberen of je bijvoorbeeld wel broccolisoep, bloemkoolsoep, tomatensoep of soep met veel verse soepgroenten lust. In soep kun je nl. veel groenten verstoppen. Pim
ik eet ook niet elke dag groenten, 4 keer per week ofzo. wel slik ik altijd multivitamine voor zwangere vrouwen.
Groente heb ik ook best moeite mee. En ik kan niet elke fruitsoort verdragen ivm maagbandje. Daarom drink ik elke dag een flesje Hero Fruit today. En standaard de benodigde vitamine pillen speciaal voor zwangeren..
Gelukkig ben ik dus niet de enige. Vanavaond eten we boerenkool, met genoeg worst is het best lekker!
ik ben ook zo, ik at normaal wel 2 stuks fruit op een dag maar haalde nooit de 200 gram groenten. Hou wel van groenten, maar eet het gewoon te weinig. Ik hou wel van rauwkost (dus tomaat, komkommer, wortels). Dus neem dat mee als tussendoortje (scheelt ook weer, omdat ik niet teveel kan eten) en neem elke dag een knorr vie (dat is 50% van de dagelijkse behoefte, althans dat staat erop). Is niet super lekker, maar ook niet vies. Ik heb dagen dat ik 2 happen groenten eet, en dan helemaal niets.