Welke koosnaampjes gebruiken jullie voor je kind(eren)? Altijd dezelfde of juist heel veel verschillende? Of gebruik je er juist nooit een? Ik heb voor onze jongens heel veel verschillende koosnaampjes, maar degenen die ik het meest gebruik zijn: - voor Lucas: "prinsje", "vriendje" of 'monstertje' als hij het erg bont maakt - voor Benjamin: "prulleke" of "klein purkie" Nu jullie!
zoonlief : dondersteen,boef, vriendje vent schat mop en banjer dochterlief : little miss diva, ( mevrouw laat zich graag verwennen en bedienen en denkt dat bij elke schreeuw of mopper papa of mama wel even komt aanwaaien om iets te pakken zodat ze het zelf niet hoeft te doen vandaar little miss diva ) mevrouw kan ook enorm "grommen"en daarom zeggen we ook weleens onze kleine grizzliebeer, lekkerbekje moppie schatje meissie en we gebruiken weleens een afkorting van haar naam.
Voor de oudste prulleke, tegenwoordig niet meer want meneer antwoord dan heel gevat 'neee, ik heet Ruben' Dus prulleke is nu doorgeschoven naar z'n zusje, maar meestal is het bij haar frutsel en als ze lekker te keer gaat wordt het monstertje...
Haha geinig topic! Wij noemen ons zoontje altijd bonkie/ bonkertje/ bonkers ( naast de gebruikelijke liefje schatje scheetje), omdat hij voor een groeispurtje in de lengte meestal eerst wat steviger wordt en een beetje gedrongen
wij hebben veel koosnaampjes voor ons mannetje hij heet ruben maar we noemen hem ook vaak Rubijntje, rubinio, stinkie binkie(als ie gepoept heeft) poepie, monstertje, liefie, vriend. en vraag me niet waarom, die namen zijn ooit een keer genoemd en blijven hangen oma vind het trouwens niet leuk als we rubinio of rubijntje zeggen ze vind dat scheldnamen:S
Kick = kikkertje, kikker, vriendje, (grote) vent, manneke tanneke, boef Pom = pommetje, pommie, vrouwtje, tantetje, dametje, mutsie (manlief zegt dat.. vreselijk)
hier is het koosnaampje dat mn man voor mij had opgeschoven naar dochter: Prinses. ik noem haar Lotje, Lotti, Lotte of monstertje, en ook wel eens 'Sexy' als ze bv op dr buikje in de box ligt en me flirtend aankijkt
hier ook veel verschillende koosnaampjes: De origineelste zijn wel: patatje pangang: omdat ze vlak na de geboorte aziatisch leek, terwijl ze toch echt volbloed hollands is. En de zogosaurus: omdat ze af en toe geluiden maakt tijdens het drinken aan de borst die zo van de sound effect afdeling van Jurrasic park kunnen komen
Bloemetje, bulletje ,schatje, lieffie, mama's prinses Maar het meest word bloemetje gebruikt deze koosnaam kreeg ze bij haar geboorte gelijk van opa
Oudste heeft er heel veel (gehad), maar op het moment gebruik ik vaak: Noesje! (snoesje is ook weer zo gewoon hihi) En jongste noem ik weleens dakduiffie... En nog 2 dingen maar die hebben specifiek met de namen te maken
Hier ook een heleboel. Toen hij net geboren was voornamelijk urreprutje (vraag me niet waarom). Nu aapje, beertje binkie, droepie, mopper, en nog wat dingen die specifiek met de naam te maken hebben.
Hier ook een waslijst; Door mij; leaf fentsje (ik ben Friezin van origine ), dropke, lekker ding, prachtexemplaar, puk, dribbel en poppie. Door m'n vriend; badmuts, grote kleine vriend, kek manneke, boef, kul (Brabants voor lieverd o.i.d.)
Knappie staat hier op nummer een Kikkertje gebruik ook ook vaak. Knulletje, gozertje, mannetje, lekker ding van mama, knuffelbeertje en knaapie komen ook langs
Mila heet bij mijn vader altijd Soe of Miro.. Van het liedje van Miro soe (met jantje smit tuintje in mijn hart) Ik geloof dat dat kind er nooit meer vanaf komt hahahha maar het klinkt wel schattig!
Sky heeft niet veel koosnaampjes maar wel een hoop verbastertingen. -Sky -Skyka -Skyki -Skykushki -Skika -Ski En, -Poelie -Poelzak -Poela -Vriendinnetje
Mijn man noemt haar smurfje en Toë (vraag me niet waarom). Ik noem haar liefje, meisje, moppie, droppie en ook Toë
Eerst noemde ik mn meisje proppie (was een 9-ponder) en nu is het fluppie, liefje, moppie of vriendinnetje...
Hihi, leuk topic dit! Wij noemen onze zoon meestal Mannie. Maar ook wel: boefje, frunnikje, (koekie)monster of schatteke.