Ik kan het nergens echt vinden: hoeveel groente en fruit geef je bij 5 maanden als je het vers maakt? Zijn dat dezelfde hoeveelheden als in de potjes? En hoe pas je dat af? Moet je dat op een weegschaal doen, of moet je kijken naar het aantal cc? Ik las ergens dat je twee eetlepels fruit moet geven en drie groente, maar dat is dan toch veel minder als in een potje? Mijn dochter smult ervan, ze eet het potje binnen 5 minuten leeg. Maar ik wil haar ook weer niet teveel geven. Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Hier proberen we gewoon wat. Het wisselt nog per dag hoeveel meneertje eet. De ene dag heel veel fruit en weinig groente en de andere dag weer andersom. Hij houdt vanzelf zijn mond dicht als hij genoeg heeft, dus de ene keer gooi ik wat weg en de andere keer moet er nog een klein flesje (60cc) melk achteraan. Ik weeg niets af, probeer gewoon wat. wup
die eetlepels zijn minder dan een olvarit potje (6 maanden), daar ben ik toen ook achteraan gegaan. Avondeten komt wel redelijk uit; 5 eetlepels is ongeveer 200 gram, maar 3 eetlepels fruit is net iets meer dan 100 gram. Ik geef ongeveer 200 gram avondeten en 4 eetlepels fruit. Soms 3. Ik vind 3 eigenlijk een beetje weinig.
@ Guppie: en laat je dan een fles vervallen? of hoe doen jullie dat? Dewi krijgt sinds deze week vaste voeding maar brult nog steeds gewoon op dezelfde tijden om haar melk zelfs al heeft ze 10 min daarvoor haar fruit of groente gehad. Ik dacht dat t nog geen melk moest vervangen..maar ging er wel vanuit dat ze op zijn minst wat later honger zou krijgen...