hallo, graag advies van jullie.. ik heb een baby van 2weken oud. ze heeft nu een gewicht van ruim 3350 gram. ze krijgt 6flessen van 90cc en voor het slapen gaan 1x 120 cc. nu heb ik het idee dat ze aan de flessen van 90cc niet voldoende heeft. ze blijft zoeken, is vrij onrustig en komt vaak al binnen 2uur weer voor een fles. ook slaapt ze tussendoor erg slecht. kan ik de voeding misschien wat ophogen zodat ze toch voldoende heeft? volgens mij krijgt ze namelijk al teveel naar haar gewicht. of is het misschien verstandig om over te gaan op voeding voor extra hongerige babys.. graag hoor ik even want ik weet het even niet meer.
Beste mama van Alisha, Omdat je kndje nog maar 2 weken oud is en nog maar 3350 gram kan je nog niet overstappen op het schema van 120 ml want dan zou je ook een fles moeten laten vallen (5 in plaats van 6 flessen) Een flesvoeding voor hongerige baby's zou voor jouw kindje een optie zijn omdat je ook aangeeft dat je kindje binnen 2 uur al komt. Wanneer je overstap op een andere voeding kan je dit het beste even bespreken met het consultatie bureau. Groet, Saskia