Ons meisje is nu ruim 4 maanden. Over een maandje of wat wil ik gaan beginnen met de eerste hapjes, beginnend met groente. Nu heb ik wat onenigheid met mijn man: hij wil potjes geven, en ik eigenlijk niet. Ik vind ze a. duur en b. ik wil dat mijn kind echte smaken leert kennen, en ik vind veel van die potjes echt een beetje overgeproduceerd smaken. Ik heb twee dagen vrij in de week dus ik heb echt wel tijd om zelf hapjes te maken. Maar potjes zijn natuurlijk wel handig op de momenten dat je geen tijd hebt om het zelf te maken. Waar hebben jullie voor gekozen? En voor de mensen die zelf maken: wat heb je ervoor aangeschaft? Is zo'n Babycook ding echt handig of kan je het net zo goed met een vork
wij deden alles vers, en dan ook via de rapley methode. ik kookte voor haar apart en vroor het dan in, voor de dagen dat we wat meer haast hadden. ik gebruikte geen babycook of iets, gewoon zoals je voor je zelf ook kookt. Begonnen et groente en dan worteltjes omdat deze wat milder en zoeter zijn van smaak. Ondertussen eet ze gewoon met de pot mee en ook nog steeds a la rapley
Ik maak het altijd vers, maar voor op vakantie gebruik ik gewoon potjes. Lekker makkelijk om mee te nemen. Ik heb 1x in het weekend alle hapjes gemaakt en voor anderhalve maand ingevroren.
Ik maakte alles zelf, gewoon koken en ik prakte eigenlijk vanaf het begin. Heb er dus niks voor aangeschaft. In principe maakte ik dagvers, maar als ik moest werken zorgde ik de dag ervoor iets meer maakte
Kan je man ook uitleggen waarom hij potjes wil geven? Want jouw argumenten lijken me helder en overtuigend....
Hier in principe vers. Tenzij dagje weg ofzo. Dan een potje. Dochter heeft net een periode gehad dat ze vers ineens absoluut niet meer wilde. Na vier dagen probeerde man een potje. Dat at ze vrolijk op. Dus toen een paar dagen potjes.
Een beetje een combi. Maar als je er een uurtje voor uittrekt kun je heeel veel hapjes zelf maken en invriezen.
Hij denkt dat die potjes helemaal uitgebalanceerd zijn dus dat alles wat een kindje nodig heeft, daarin zit. Hij vind me ook geloof ik een beetje 'alternatief en hippie', omdat ik niet geloof in pakjes enzo
Ach jee...wat is er nu uitgebalanceerder dan een appeltje? En een potje heeft echt niets te maken met de smaak van puur voedsel.. Wellicht dat je man eens kan nadenken over hoe het kan dat als je een appeltje pureerd, je die maar heel kort kan bewaren, terwijl het fruithapje uit een potje wel tig maanden goed blijft... Lastig voor je hoor! (ik ben niet per se tegen een potje hoor, maar gewoon omdat het wel eens makkelijk was voor een keer).
Absoluut zelf maken, potjesvoer heeft niks met eten te maken: het smaakt niet eens naar wat er op het etiket staat. hier uitsluitend vers gegeven aan beide kinderen (de oudste 2 keer een potje geprobeerd, maar logisch gezien moest ze die troep niet) de oudste vanaf 5 maanden en de jongste vanaf 6 maanden bijgevoed en meteen grote stukken niet gepureerd of geprakt oid.
Zelf maken en af en toe een potje (1 x per week of twee weken). Ik heb geleerd van mijn eerste die alleen maar zelf gemaakt kreeg en dat bleek met 13 maanden toen we op vakantie gingen echt niet handig. Er ging geen potje in. Bij dochter hebben we af en toe een potje gegeven en daardoor konden we in gevallen van 'nood' haar toch een potje geven en dat is toch wel heel handig. Het is voor mij convenience food en moet ook op die manier gebruikt (kunnen) worden.
Hier ook een verwend kind dat geen potjes lustte.. Tja, onhandig op vakantie of als je uit eten gaat, maar als je zelf proeft dan snap je het wel Nou zijn wij niet zo van het uiteten, dus die enkele keer dat we wel gingen moest hij het maar doen met stokbrood, komkommer en groentes.. Vanaf één jaar ben ik sowieso veel soepeler geworden en is hij gewoon met de pot mee gaan eten, dus dat "probleem" is er maar een half jaartje..
Ik geef alleen vers: goedkoper en beter. Ik heb babycook dus het is altijd binnen 10 min klaar en je hoeft niet naast te staan. Ik geef alles bio en puur. Soms als het te nat wordt doe ik biobim rijstebloem in. Als te dik doe ik bij kookvocht van gestoomde groente en/of zonnebloemolie. Zonnebloemolie voeg ik eigenlijk atijf bij want is erg belaagrijk voor baby vet hebben. Ik maak hapje groente altijd voor 2 dagen wat kan plus vriezer. Dus sten heb je hapje pampoen broccoli en aardappel. Jou inkopen zijn c 5 euro ervoor of minder en je hen volle friezer ervan. In potjes zit suiker in en gemodificeerde maizena. In alle groenten zit nog rijstebloem bij wat veel kindjes niet kunnen tot 6mnd. E nummers en noem maar op. Ik vergelijk het beetjr met volwassene: je gaat ook niet elke dag kant en klare maaltijden eten of potjes. Af en tor kan het zeker maar elke dag vind ik het niet mogen. Fruit doe ik ook hetzelfde manier maar dan elke dag vers. Vaandag had ze mango met banaan. Ik heb smoothie gemaakt ze vond het heerlijk! Wat betreft uit eten of van huis en stel lust kind geen potje dan is makkelijk meenemen alles in rvs containers. Ik doe het ook zo nooit probleem gehad eten blijft lang koud of warm is niet schadelijk qua stof(via greenjump gekocht) en kan zo Overaal gegeven worden. Ps: mijn dochter lust alles potjes of geen potje maar ik vind het belaagrijk geven pure smaken en iets wat echt iet wat wordt genormd en niet wat er staat maar in werkelijkheid is 20% ervan. Ik heb ooit deze artiekel gevonden: De gevaren van gemak
Altijd vers en rapley. Ik vind dit juist makkelijk op vakantie of in een restaurant. Ik heb nog nooit apart eten hoeven mee nemen en wij gaan zeer regelmatig uit eten. Overal is wel een boontje, aardappeltje of een komkommertje te scoren.
Hier ook vers... Ze heeft ook op vakantie en zo ook wel ooit een potje gehad, maar had dan wel al snel die peutermaaltijden van olvarit. Dat was dan nog enigszins te eten en met wat structuur. Maar vaak gaf ze dan nog de voorkeur aan wat wij aten
Ik heb voor om en om gekozen. Dit omdat ik het mooie voornemen had om altijd zelf vers te maken, maar dit is vaak niet haalbaar hier (was een tijd zo, maar nu ben de zwangerschap is het soms te veel). Plus ze heeft een tijd gehad dat ze potjes gewoon beter at, omdat dat fijner gemaakt is dan dat ik kan prakken.
Ik heb eigenlijk altijd vers gemaakt, gewoon koken in de pan en prakken met een vork. Ook altijd wat extra in de vriezer, voor dagen dat ik laat thuis was, wij salade aten of erg gekruid ofzo. Op vakantie potjes meegenomen, handig voor onderweg dacht ik, maar hij at het echt niet, spuugde alles uit. Tijdje geleden tijdens babyshower blind-babyvoeding-proeven gedaan. Niemand raadde wat er in de potjes zat, ik had er 2 vers gemaakte potjes doorheen gedaan en die raadde iedereen meteen. Dus ... laat je man eens blind wat potjes proeven, kijken wat hij dan zegt.
Hier ook bij beide altijd vers. Ik heb nog nooit een potje gekocht. Sowieso deden wij aan Rapley en dat kan met potjes natuurlijk niet. Maar buiten dat is vers (volgens mij) veel lekkerder, gezonder en goedkoper. De kindjes aten altijd gewoon lekker met ons mee.
Hier ook vers, niet zo zeer omdat de potjes slecht zijn. Maar wil gewoon dat siem zsm mee eet met wat wij eten... Soms een potje, bijv bruine bonen, want das een hel zelf te maken.. Maar als je kindje naar kdv gaat en je wilt dat ze daar groente geven dan ben je verplicht potjes te geven...