Waarom maxi cosi ipv kinderwagenbak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn meiden zijn al te groot maar ik heb altijd de vraag gehouden waarom moeders (of vaders) de maxi-cosi gebruiken om de baby langdurig in te vervoeren.....
    Dagjes uit, ik zie er talloze mee in de dierentuin, winkelen.
    Dit terwijl dit zo ontzettend slecht is voor het ruggetje en vergeet de afgeplatte koppies niet.

Is dat puur gemakzucht?
    Is het onwetendheid?

Uit nieuwsgierigheid open ik even dit topic 😉

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Ik denk een beetje van beide?
    Voordat ik hier op het forum terecht kwam, had ik er geen idee van dat het slecht zou zijn en er zullen vast meer ouders zijn die het niet weten.
    Maar je hebt zo'n autostoel ook zo met baby en al vastgeklikt en wandelt zo weg.
    Wij hebben dit zelf nooit gedaan, overal ging de wagenbak mee, ik vond het een kleine moeite.

3. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Omdat je dan minder hoeft mee te slepen, dus gemak.

Ik deed het bij de oudste wel eens als ik even snel naar een paar winkels oid moest. Scheelde me gepruts om alles in de kofferbak te krijgen en je klikt de maxi cosi zo op het onderstel en de maxi cosi neem je sowieso al mee als je met de auto weggaat.

Maar met dagjes weg of wanneer het langer dan pakweg 3 kwartier - uur duurde dan nam ik de kinderwagenbak wel mee.

4. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    #4 maja246, 10 okt 2014
    Laatst bewerkt: 10 okt 2014
    Omdat mijn eerste en mijn vierde kind reflux hadden, dus bij plat liggen kwam steeds alles eruit en ontzettend onrustig, dus er was van slapen sowieso geen sprake. Dus van maand 2 tot maand 4 heb ik mc veeeel gebruikt voor hen.
    De keuze tussen een continue wakker/huilend kind en een lekker slapend kind in de maxi cosi is snel gemaakt :)
    'S nachts lagen ze de hele nacht op hun zij (mijn vierde nu nog) dus met dat afgeplatte hoofdje zit het dan ook wel goed.
    Mijn eerste heeft er ook geen bochel aan overgehouden :)

Maar zodra plat slapen weer lukte, gebruik ik de mc weer alleen waarvoor ie bedoeld is. Maar dan omdat ik denk dat mijn baby niet goed doorademt als ie in de mc ligt, door de bolling waarin in hij ligt. Hij snurkt er ook in, dit voelt niet goed. Normaal snurkt hij niet

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Onwetendheid denk ik.

Ik vind het altijd zo zielig voor die kleintjes :( zo opgepropt, kunnen ze niet lekker bewegen.

Onze dochter mocht gelukkig altijd in haar reiswieg zodra we op bestemming aankwamen ;)

Ohja, ik had een paar opgerolde handdoeken bovenaan onder het matrasje, zo lag dochter ook wat omhoog.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat dacht je van reflux
    Wat dacht je van onrust
    Wat dacht je van krampen

Wat dacht je dat er dus misschien wel heel geode redenen zijn...

En ja, er is vast ook onwetendheid en gemakzucht maar wie zijn wij om daar over te oordelen?

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik had zelf een baby met reflux en legde een handdoek onder het matras.
    Het gaat hier om uren achter elkaar in zo'n ding.
    Hopelijk is het een eye opener ik oordeel niet ik vraag me af.

8. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Bij ons had het niets met onwetendheid te maken.
    Bij mijn oudste heb ik de maxi cosi altijd alleen als autostoel gebruikt. Uit de auto altijd in de reiswieg.
    De jongste had reflux en was het in de reiswieg één gróte ramp. Huilen, voeding en maagzuur die terug omhoog kwam. Een opgerolde handdoek onder het hoofdeind was niet voldoende.
    Met wandelen en boodschappen doen had ik hem in de maxi cosi, omdat hij zich daar veel prettiger in voelde. Dan was hij stil, tevreden en keek om zich heen of lag hij heerlijk te slapen.

9. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    In de wagenbak is hij hartstikke onrustig, maar in de MC slaapt hij als een roosje :)

10. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Hier omwille reflux.
    Ik droeg lot zoveel mogelijk maar kom dit niet altijd door ziekte,
    Haar slokdarmpje brande weg, tot bloed opgeven toe, dus dat vond ik toch echt veel erger dan het in de mc liggen.

Vind je post een beetje kort door de bocht ;)

11. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ene had reflux en bij de andere was het altijd huilen in de bak, in de maxicosi niet.

Heb het trouwens gevraagd aan de kinderarts, ik was bang dat de mijne te vaak in de maxicosi lag omdat hij alleen daar in kon slapen met zn reflux, bed stond bijna verticaal maar had geen baat. Hij verzekerde me dat het totaal geen kwaad kon voor de rug, hij keek me zelfs verbaasd aan toen ik de opmerking maakte dat dat toch slecht was voor het rugje.

12. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Het gaat trouwens niet zozeer om het ruggetje maar veel meer dat de bewegingsvrijheid veel minder is.

Hier ook verborgen reflux bij zoontje, daardoor eerste maanden nauwelijks plat kunnen liggen. Kussen in wandelwagen hielp maar beperkt.
    Maxi cosi was trouwens ook niet helpend voor het opkomende zuur.
    Maar als mijn zoontje daarin in slaap viel in de auto, liet ik hem daarin verder slapen want slapen was de eerste maanden ook minimaal door de reflux.

Misschien een idee dat we als moeders niet elkaar bevragen/aankijken op andere keuzes. Iedereen is anders en zal zijn eigen keuzes echt wel overwogen maken als moeder.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dan kan het hele forum gesloten worden toch?
    Het is nogmaals uit mijn nieuwsgierigheid en als je niet wilt hoef je geen antwoord te geven.

14. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Eye opener.. voor wie.. jezelf?
    Als je niet oordeelt kan je beter meer dan de twee wel degelijk veroordelende opties noemen in je openingspost. Ik zou niet weten hoe ik a) puur gemakzucht of b)onwetendheid anders op zou kunnen vatten.

Maar goed.. een handdoekje onder de matras hielp noppes, mc was laatste keuze maar beste oplossing hier

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Reflux. En mijn dochter had een zwaar slaapprobleem. In de MC sliep ze wonderwel wel. Wij kozen bewust voor de optie van 'wel slapen, zelfs al is het in de mc', omdat slaapgebrek óók slecht is voor baby's.

Er zijn wel degelijk ouders die weloverwogen voor het minste van twee kwaden gaan.

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Reflux, hier ook. In de wagenbak werd alleen maar gekrijst. Dat hoor ik veel vaker.

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Denk gemakzucht. Maxicosi heb je toch al in de auto. Wie bak moet apart mee en neemt veel plaats in in de auto. Bovendien moet je kind weer omleggen... Maxicosi is 'klik en klaar'.

Hier overigens alleen voor een korte boodschap op deze manier.
    Dagje uit of winkelen (zie ik idd ook geregeld) heb ik ook nooit gesnapt.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

zie voorgaande berichten

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lees nu het argument 'reflex'. Hier ook een reflux-kindje gehad en daar had ik toch echt andere oplossingen voor.
    Slapen deed ze veel in de babybalance (niet alles van babybjorn is slecht, hihi). wipstoeltje waarbij het kind niet ineengedoken ligt, maar met een keurig rechte rug.
    En veel gedragen (dat dan weer niet met babybjorn)

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Maar goed, ik merk dat de reacties er niet gezelliger op worden, dus ik ben weer weg 😊

Deel Deze Pagina