groente en of fruit hoe veel en hoe!

Discussie in 'Voeding' gestart door zonne bloem, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjak

sjak Niet meer actief

He, dit is een handige topic ook voor mij. Wij zijn ook net begonnen met hapjes introduceren, in overleg met cb. Ze krijgt nu in haar laatste fles een schepje rijstebloem en in de ochtend een paar hapjes fruit. Ze vindt het heerlijk en als ze genoeg heeft, na tien minihapjes, houdt ze gewoon haar mond dicht.
    Als je fruit zelf pureert, krijg je het dan ook zo glad?
    Cb mevrouw raadde aan met potjes te beginnen, maar na twee weekjes zelf te gaan maken en eventueel af te wisselen, voor de structuur. Er zijn nl baby's die alleen maar potje willen, omdat er geen stukjes inzitten.

Die ijsblokjes vind ik een supertip, maar is dat dan zon open doosje, die normaal bij de vriezer zat?

2. sjak

sjak Niet meer actief

Oh en zonnebloem, vanaf wanneer ben jij dan twee keer per dag iets aangaan bieden?

3. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    hihi nou een tip is als je pureert niet te weinig doen :p want dan komt het niet goed door de staafmixer

appel rasp ik tevoren (ik heb toevallig een moulinex apparaat met rasp dingetjes enzo erop echt handig nu!)

waterig spul word vaak wat dunner, maar ik ben heel simpel een BEEEEETJE korrelig nouja moet ze aan wennen

net als fruit "koud" (niet opgewarmd) hoort te zijn en groent als avondhap wel

nou ze is van 10 mei en nu net een weekje ofzo krijgt ze 2x per dag
    ook omdat ze nu 4 flessen krijgt en 5 uur ertussen
    EN omdat mijn CB mevrouw ook erg nuchter is
    ik vertelde de ijsblokjes
    OCH zegt ze maar das toch niets!!! als ze meer wil mag dat gerust!

voor vanavond liggen er 2 ijsblok vormpjes uit met worteltjes

potjes heb ik heel bewust (nog) nooit gepakt, zeker in het begin niet omdat (proef t maar s) de smaken echt nergens op slaan haha

het verschilt echt per CB merk ik al, bij mij zei ze "liever geen potjes maar vers dat zijn echte smaken"

tsja het ligt aan je kind en aan jou
    ik ben soms wat "makkelijk" je moet er maar aan wennen, aan de smaken, aan warm en koud en aan iets korrellig want tsja DAT bestaat ook op deze wereld

en Nienke vind het allemaal oke en als ze echt niet wil dan merk ik het wel en dan stoppen we weer

het enige waar ik twijfels over heb is de rijstebloem, heb het idee dat t toch wat verstopping geeft en daar baal ik van nu we net voorbij die verstoppingen waren!

dus ik al gezocht naar Molenaars kindermeel maar kan t niet vinden :(

4. sjak

sjak Niet meer actief

Dank je!
    Ben op zoek gegaan naar die ijsblokjedoosjedingen, maar hier niet verkrijgbaar... (dorp!)
    Heb peentjes gekocht :), geeft zo'n leuk effect voor de foto!
    Kleine bakjes voor in de vriezer niet kunnen vinden, maar heb er een paar dus dat komt goed! Morgen nog een keer banaan en dan gaan we naar de groenten. Doen jullie dan ook een week groenten?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Molenaars Kindermeel wordt al sinds vorige eeuw niet meer gemaakt. En het was ook rijst, net als Nutrix rijstebloem, enige verschil s dat Nutrix instant is en molenaars moet je koken. Maar als je kind last heeft van Rijstebloen, dan heeft het ook last van Kindermeel.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Fijn dat het goed gaat, maar wat die mevrouw op het CB zei is klinkklare onzin hoor! De darmen gaan rijpen ontwikkelen zodra je kind colostrum en daarna melk drinkt. Tien dagen voor of na de uitgerekende datum maakt niet uit, dag nul is dag nul!

Trouwens,,,buikpijn en buikkramp verdwijnt met 4 maanden meestal vanzelf, of je nou wel of niet iets naast de melk geeft.

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Dirksmama, dit onderwerp zal eeuwig discussies en wisselende meningen oproepen. Maar dat is haar vraag in dit topic niet!
    Ieder heeft zijn eigen gedachten, mening en aanpak en dat is prima vind ik.

Dus laten we gewoon haar vraag beantwoorden ipv jou mening hierover doordrukken ;) Toch?

8. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    heb je geen blokker??

Ik woon ook in dorp maar beide dingen die je noemt bij de blokker vandaan :)

9. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

heb de reacties niet gelezen maar goed

hier krijgt D al fruit en groentje , geef rond de middag fruit en in de late namiddag groente ging van in begin goed en hij heeft er genoeg mee hoeft ook geen flesje meer achteraf

(wij zijn moeten starten van de KA en stonden hier zelf ook achter hij doet het heel goed groeit goed en komt lekker bij ;) )

10. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

wij hebben de VIA potjes vn avent om de groentehapjes in te vriezen

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Aardbei is hoog allergeen en kan je echt pas het beste na 9 of zelfs 12 maanden geven hoor, net als bv kiwi. Als je echt zo ontzettend veel te vroeg wil gaan bijvoeden, lees dan wel even welke groenten en fruit je wel en niet mag geven! Dit klinkt aanvallend, maar je wil al zo vroeg bijvoeden terwijl het beter is te wachten, en dan ga je ook al combinaties maken ( Terwijl ze moeten wennen aan 1 smaak ) en fruit geven waar heel veel mensen allergisch voor zijn ( aardbei! )

12. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    hier krijgen ze ook gewoon aardbei en kiwi hoor!
    cb kwam er zelf mee. Als het andere fruit prima ging dan mocht dit gewoon...

anders is het bij een allergie in familie of koemelk allergie.

13. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0

ho ho
    niet IS jij VIND het beter om te wachten
    ik heb meerderen gehoord (inclusief kinderartsen) dat het bij sommige beter is eerder te starten.
    bij het CB word sowieso gezegd vanaf 4 maand te starten (proberen het hoeft niet op willen ze het op dan mag dat)

je kijkt naar je kind en past je daarop aan

14. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    nou heg lijkt wel beetje of de CB's in nl bij elk bureau andere dingen voorschrijven hahahaha

kiwi en aardbei mag zeker maar ik kan kiwi beter niet don omdat t wat scherper is en niet lekker voor de darmen

ik heb het boek opperdepop van de AH
    hier staat aardbei en kiwi gewoon in hoor bij de begin hapjes

n Sjak, bij action heb je vierkantje kleine potjes in een soort netje
    echt super super handig
    1,- per 8 doosjes

ook hier vrkopen ze wel silliconen ijsblokjesvormen volgens mij hoor
    anders heeft Ikea die ook altijd wel!

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lieverd, ik geef hier totaal geen mening over wanneer TO met vast voedsel begint. Maar iemand op het CB heeft haar iets op de mouw gespeld wat niet klopt. Wanneer TO haar kind iets geeft moet ze zelf weten, maar ze mag ook best weten dat haar kind gewoon zo oud is als het is, en dat je geen goocheltrucjes hoeft uit te voeren met de uitgerekende datum. Ze vind dat haar kind het nodig heeft, dus punt uit, geen smoesjes.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat fruit betreft, ik hoorde altijd: 'fruit met een haartje, pas na een jaartje'. Kiwi en aardbei kan wel eerder als je het kookt, maar veel mensen (niet alleen baby's) reageren er op.

17. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ik moet indd wel zeggen dat ik alles, ook de aardbeien dus eerst even stoom!

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Haha, die kende ik nog niet...

19. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Volgens mij ligt het er ook aan wie je hebt bij het CB als je er een van de oude stempel hebt, of een jonger grietje. Bij mij op CB zijn ze beide net 30! Er is veel veranderd in de afgelopen jaren!

Er is laatst een onderzoek uitgebracht (stond vorige week zelfs op teletekst!) dat er is gebleken dat je fruithapjes voor de 6maand al kunt geven, cb's zijn bezig met een richtlijn/protocol dat het vanaf 4maand aangeraden gaat worden. ER is uit onderzoek gekomen dat het niks te maken heeft met groter risico op allergieen om eerder te starten!

20. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ik heb idd een CB verpleegkundige die wat van de oude stempel is
    ben ik ook blij om want dat enorme precieze gemuts met al die regeltjes is ook niks voor mij

idd bekijk je kind en kijk of het er bij past

gezien haar soms nog wat moeilijke poepen vandaag maar eens pruimen geprobeerd
    nou nog niet zo succes (nee snap ik wel is nog best zurig)

ik stoom niks qua frut
    fruit is zoals het is en ik vind stomen en koken smaken van fruit enorm veranderen!

appel rasp ik voor ik het pureer anders is t niet te pureren :p

Deel Deze Pagina