Groente-fruit hapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Renieta, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Hihihi, dat doet mijn dochter met pompoen, madame wilde na haar portie nóg wel iets. dan doen we dus maar niet.;)

Hier zijn we ongeveer met 5 maanden en een week begonnen en meteen de eerste keer griste ze de lepel uit mijn hand en stak die in haar eigen mond.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

heb hier soms een mooi zinnetje gelezen,ik denk toch dat dat op zp was.
    jij bepaald wat ze eten, hun bepalen hoeveel ze eten.
    of dat nu 1 hapje is of een ganse maaltijd, hou het leuk en niet pushen, geschreeuw en gekrijs is hier nooit gebeurd tot nu toe en zal ook niet gebeuren

3. Leliana

Leliana Niet meer actief

Bij alle drie net voor de 4 maanden begonnen.
    Het zijn nu nog grote eters. :D

Een artikel lezen hoeft van mij niet zo. Ik ben goed in staat om mijn eigen gevoel te volgen en, nog belangrijker, in te schatten waar mijn kind wel of niet aan toe is.

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hier begonnen met 4 maanden.
    Eerst met groente en nu krijgt ze ook fruit.

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Precies!

Kijk gewoon naar je kindje en als je denkt dat hij er aan toe is probeer je het geqwoon, merk je vanzelf of het lukt of niet.

Wij zijn met de oudste met 4 mnd begonnen maar ze vond er nog weinig aan dus weer gestopt, toen met 6 mnd weer gestart en toen ging het als een trein!

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben met 4 maanden goed begonnen maar had daarvoor al paar keer een hapje gegeven... Ze vind er nog niet zo veel aan, maar ik push het verder ook niet :) ik ben met groenten beginnen en vanaf morgen ga ik met fruit ook beginnen...

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Mijn zoontje is bevonnen met 4 maanden en hij was er echt aan toe. Eerste dag was moeilijk met lepel, 2e dag ging het eigenlijk al prima... Dus hij was er echt aan toe!

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

We zijn hier met 5,5 maand begonnen met groente. De eerste zachtgekookte wortel (grof geprakt) at ze meteen helemaal op. Ze was eraan toe omdat ze opeens weer om de 2 uur om voeding begon te vragen. Dat stabiliseerde na de bijvoeding, maar vanaf 6,5 maand had ze toch weer een nachtvoeding nodig, tot 12 maanden. Toen liet ze ze weer weg.

Hier nog nooit gekrijst of gehuild of eten uit de mond geduwd of problemen gehad met de lepel. Dit zijn tekens dat ze er NIET aan toe zijn. Je kind bepaalt het tempo en ik zou daaraan vasthouden. En ik zou ook niet op vakantie beginnen.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Mijn dochter leek er met 4 maanden ook aan toe, weleens een likje gegeven maar ik wilde zelf wachten tot 6 maand en moet zeggen, ze heeft nu weer helemaal genoeg aan melk en lijkt er nog minder aan toe dan een maand geleden ;) komt denk ik omdat ze met 4 maand ineens wat wijzer zijn dat dat zo lijkt. Alles bekijken en in de mond steken enzo.

10. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.054
    2.554
    113
    Limburg
    Hier begonnen met 4 maanden en 2 weken, maar op een gegeven moment ging hij zo veel spugen (was sowieso een spugertje) dat ik weer een tijdje stopte. Een week of 2-3 later weer geprobeerd en toen ging het beter. Blijkbaar waren zijn darmpjes er nog niet klaar voor toen.

11. princess25

princess25 Niet meer actief

Hier begonnen met 4 maanden. Maar je kindje geeft het zelf wel aan. Mocht ze het weigeren , dan gewoon 2 weken later weer proberen.
    Wij deden het omdat mijn dochtertje veel spuugde (reflux), dit hielp wel iets..
    Ze eet nu alles wat ze mag.
    O jaa, met 4 maanden ook begonnen met handvaatjes aan de fles. Ze dronk al snel zelfstandig met een tuitbeker.

12. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Met 5 maanden begonnen, ze begon ons het eten uit de mond te kijken en bij elke lepel eten die voorbijkwam ging haar mondje open.
    Rustig begonnen, groente doorgekookt en alles gepureerd in de blender. Groente kan je prima invriezen in ijsblokjesbakjes, zonder aardappel trouwens want dat wordt snot.
    Succesnummers hier: worteltjes, courgette, pompoen, broccoli, bloemkool, zoete aardappel, banaan, appel, mango.

13. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Dank je wel allemaal, ik moet het ng maar even bekijken. Ben er nog niet over uit.

Deel Deze Pagina