Hoi, Ik vraag mij af of mijn zoontje van 8 maanden genoeg of misschien teveel voeding krijgt op een dag. Zijn schema op dit moment: 8.00 uur pap van 210+7 10.30 uur soms een koekje, niet altijd 12.00 uur 2 boterhammen zonder korst 150+5 hij laat soms een bodempje staan 15.00 uur fruithapje 17.00 uur warme maaltijd ( groente+aardappel) toetje van fruit 21.00 uur fles van 210+7 Het lijkt zo veel, ik zou eigenlijk de fles van 12 uur willen laten vervallen, maar hij drinkt hem vaak wel helemaal op, soms laat hij een bodempje staan. Zal hij genoeg krijgen als hij nog maar 2 flessen per dag krijgt? Of heeft hij die derde echt nog nodig? Groetjes Schumi
Hier krijgt Nathan nog 3 flessen hoor, en ze gaan allemaal leeg. Dus ik hou die er nog even in Dit is zijn schema: 08.00 180+6 10.00 Fruithap + thee 13.30 1 boterham + thee 15.30 180+6 17.00 Groente 19.00 180+6 Het is dus wel wat veel. Als ik jou was zou ik s'ochtends geen koekje geven en daarvoor het fruit geven. Tussen de middag thee bij brood geven (rooibos zonder suiker natuurlijk) En die fles verschuiven naar 15 uur. Die fruithap die daar eerst zat geef je dan s'ochtends. Succes!
Schumi, wij hebben precies het zelfde schema als jou, alleen de tijden zijn iets anders, soms zit er net wat meer tijd tussen. Ik laat ons schema even zo, want ons mannetje eet nog niet voldoende avondmaal. Maar ga zeker wel even meelezen
je schema ziet er prima uit volgens mij, wij hadden het niet veel anders. krijgt hij die fles van 150 direct na 2 broodjes? dat lijkt me persoonlijk wel wat veel in 1x, dan heeft ie wel een heel vol buikje?
Dat koekje wat ik geef is een liga of rijstwafel, maar krijgt hij dus niet altijd. Ligt eraan hoelang hij smorgens nog slaapt. Maar hij drinkt nog niks behalve zijn fles. Ik krijg er geen water in, geen thee, geen diksap, niet met de fles, niet met een beker, niet met tuit. Als hij dan die fles niet krijgt om 12.00 uur ben ik weer bang dat hij te weinig vocht krijgt, maar wat Astrid zegt is ook een idee,alleen ben ik dan weer bang dat hij zijn avondeten niet opeet en dat gaat juist zo goed. pfff, t blijft toch puzzelen wat goed is.
Ja die krijgt hij er gelijk achteraan. Maar dat is dus ook mijn dilemma. Is dat niet wat veel? Maar hij drinkt hem eigenlijk altijd ongeveer helemaal op...
je kan is kijken of hij ipv van melk bij de brood niet net zo graag een sapje drinkt of afgekoelde thee uit een tuitbeker. zo ja dan kan je die fles wel weglaten hoor. vanaf 9 maanden hebben ze aan 300cc melk genoeg en 2 flesje zou dus voldoende zijn. mischien drinkt hij wel gewoon omdat hij dorst heeft en niet omdat hij persee melk wil hebben
Schumi hier ook dat " probleem" Quinn wil ook niks anders drinken dan zijn flesje melk. Ik ga vanmiddag thee proberen kijken of hij dat wil en anders weet ik het niet meer en laat ik die fles er gewoon nog even bij. Hier krijgt hij ook direct na zijn brood en gaat liefde op
Dat is een kwestie van blijven proberen. Eerst wilde Nathan ook niks anders dan melk. We bleven het aanbieden en nu vind hij het heerlijk. Het is wel warme thee, zelfde temp. als de melk. Hier krijg ik er echt geen 2 boterhammen in. Daarbij komt dat hij te zwaar is, dus hij is aan het Sonja Bakkeren
mijn zoontje lust ook wel 210ml flesvoeding na 2 broodjes toen hij 8mnd was (hij was ook een goeie brood eter, toen al), maar hij is ook een kindje dat niet snel zal stoppen met drinken voor de fles leeg is. wij hebben hem zelf op rantsoen gezet hij krijgt na zijn 2 broodjes ook altijd drinken, toen hij 8mnd was, was dat iets van 80ml. nu is hij 17mnd en krijgt hij altijd een flesje van 130ml halfvolle melk er achteraan.
als je overgaat op minder flessen, ist belangrijkste dat je in de gaten houd hoeveel vocht hij nog drinkt totaal verdeeld over de dag. bij ons werd het ongemerkt te weinig, hij werd ook aardig driftig in de loop van de dag, toen zijn we eens gaan bijhouden hoeveel hij dronk, en hebben wel die hoeveelheid aangepast. toen ging het weer prima.