Hallo, Ik vroeg me het volgende af. Mijn dochter wordt volgende week 1 jaar. Dan mag ze toch gewone melk? Ik lees ook heel veel over peutermelk ed. Zelf dacht ik aan gewone melk met als aanvulling vitamine a en d. Hoe doen jullie het? Groetjes Debby Edit moderator: topic verplaatst naar voeding
Ik mocht toen ze 1 jaar was half volle melk met vitamine d geven. Vitaminie A is niet aan mij verteld eigenlijk.
vitamine a is voor de weerstand. van davitamon heb je vitamine ad in een potje/flesje. Dus denk dat ik die zal geven. gr,Debby
Over een maand wordt Jelle 1, en dan wil ik inderdaad ook zachtjes aan over naar gewone melk. Ik ben afgelopen donderdag nog naar het consultatiebureau geweest, en daar hadden we het er nog over. De aanbevolen hoeveelheid vitamine D is blijkbaar recent verdubbeld van 5 naar 10 mg, zodat je dus per dag het dubbele mag geven dan op de bijsluiter staat. En vitamine A werd mij juist nog specifiek verteld dat NIET te geven.
esmee drinkt sinds ze 8 maanden is al half volle melk, opvolg melk vond ze zo smerig dat ze de flessen liet staan. ik geef er geen vit. D bij , ik vergat het steeds en ik geef blueband goede start op brood daar zit ook vit. D in en als je vaak genoeg met je kind buiten bent maakt het zelf vit. D aan.
Eva krijgt sinds een weekje zelfgemaakte drinkyoghurt: halfvolle melk, magere yoghurt en diksap. Dus hier vanaf 11 maanden 'gewone' melk. Ik vind poedermelk sinds de melamine verhalen een beetje eng , dus dan maar zo en dat gaat prima.
Ik geef Lena nu al gewone melk (met mate uiteraard). Al dan niet gemengd met karnemelk, diksap, yoghurt of wat dan ook. Alles wat ze eet (bijna alles) is vers, zelfgemaakt, ze komt min. twee uur per dag ofzo buiten of het moet echt hondeweer zijn. Kortom, ik zie het nut niet zo. Vermijd het liefst alles dat uit een potje komt, dus ook vitamines enzo. Altijd nog tien keer beter die uit gewoon eten te halen, zeker aangezien ze daar helemaal gek op is, op verse groenten en fruit en brood. Peutermelk? m.i. is het als je kindje goed gevarieerd eet onzin. Maar dat is mijn idee hoor.