Tim lust geen "gewone" melk!

Discussion in 'Voeding' started by lioness74, Aug 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Hallo dames,ik hoop dat jullie tips hebben!

De titel zegt het al: Tim drinkt geen gewone melk.
    Geen houdbare, geen verse halfvolle, geen volle, gee karnemelk, geen optimel, helemaal niks!
    Hij weigert pertinent.
    Als ik hem afleid ook niet, hij duwt de beker/fles meteen weg en trekt een vies gezicht.
    's Morgens en 's avonds krijgt hij nu pap met groeie start 3, doe ik pap van gewone melk dan zet hij het op een krijsen!

Wat denken jullie? Gewoon blijven aanbieden? Alternatieven?
    Ik kan hem toch moeilijk de hele dag roosvicee, diksap of thee oid geven?
    Hij heeft toch melk nodig?
    Zo zie je maar: zelfs bij de 4de kom je nog voor verrassingen te staan haha.
    Ik wil hem nog best dreumesmelk geven hoor, dat is geen probleem.

2. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hier ook zo een, haha.

Dit zijn mijn strijdplannen, om de zoveel tijd moet ik wijzigen en dan kies ik een andere optie ;)
    - hij krijgt 's ochtends havermoutpap met volle melk, met fruit
    - op brood roomkaas, gewone kaas, creme fraiche, huttekase
    - turkse yoghurt of gewone yoghurt als toetje, met fruit, een drupje diksap, wat cruesli, drupje honing
    - ik maak af en toe drinkyoghut: yoghurt en melk en fruit, en dan zelf laten mixen = stoer
    - rijstemelk drinkt hij wel, uit een pakje (vet stoer), mis je wel de vetten maar heb je wel calcium
    - room/creme fraiche door zijn eten heen

Karnemelk heb je ook nog als optie.

3. SannedK

SannedK Actief lid

May 3, 2012
    138
    0
    0
    Ik ben gewoon begonnen met halfvolle melk door de groeimelk te doen. Dus om te beginnen 30 ml en na een paar dagen steeds wat ophogen. Mijn dochter had het niet eens door!

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi,

hier drinkt ze groeimelk van bambix en wil ze ook geen gewowne melk hoor. en als ze op mij trekt zal ze dat ook nooit drinken. ik lust dat ook niet. ik geef nog wat bambix melk door en tegen dat ze twee jaar is drinken ze eig al niet meer echt melk. ja ne keer chcocomelk ofzo.

gr

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ons mannetje drinkt ook geen gewone melk, maar hij eet het wel als pap met Bambix, maar ja dan proef je de melk niet meer ;)
    En tussen de middag bij het brood geef ik hem wat yoki en s avonds voor hij naar bed gaat ook wat yoki en vaak verdun ik de yoki met melk :D

Verder laat ik het maar zo ik neem aan dat hij ooit wel melk gaat drinken.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Zou de groeimelk mengen met de 'gewone' (volle) melk... en dan steeds meer 'gewone' melk toevoegen.
    Neem daar dan gewoon de tijd voor, desnoods paar weekjes.
    Natuurlijk is die dreumesmelk/groeimelk ook goed, maar wel erg duur!

@Jente2010: waarom zouden ze na 2 jaar geen melk meer drinken? Ik drink het ook nog steeds...

7. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    jawel dan mogen ze nog melk drinken. maar ik bedoelde eerder dat is het niet zo broodnodig als nu. in het begin hebbenz e het toch echt nodig om te groeien.

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dames, dank voor de reacties!
    De tip van de groeimelk mengen met gewone melk ga ik zeker proberen!
    Mijn andere kinderen gingen altijd probleemloos over op gewone melk, dus nu kwam ik voor een verassing te staan hihi.

Ik drink zelf ook nog steeds elke dag melk en de rest van het gezin ook dus ik ging er gewoon vanuit dat Tim dat ook gewoon ging doen!
    De groeimelk is idd best duur, maar dat geven we dan nog wat langer, is niet erg. En dan maar eens proberen te mengen.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Inderdaad mengen en dan steeds minder dreumesmelk en meer gewone melk. Heb je ook al geëxperimenteerd met warm of koud aanbieden?
    En soya melk? Proeft ook wat zoeter.

Share This Page