Hoe op te lossen? Het is al weken een drama, ik moet bijna bovenop mijn meisje zitten en hoofd vast houden...echt niet leuk, ze krijst erover dan... Voor mijn gevoel alles geprobeerd, zelfde liedje zingen, haar ook mijn tanden laten poetsen, soort v zelf doen (maar dan toch goed meehelpen/sturen) er komen steeds nieuwe tandjes door en snap dat het hierdoor gevoelig is of pijn doet, ik doe het dan ook zachtjes, maar dat helpt niks... Ooit vond ze het lekker... Ik wil wel dat ze leert dat het elke avond moet, laat ook 's ochtends zien dat ik het zelf doe. Het is zo zielig, maar ik kan het toch niet zo'n lange tijd Niet doen omdat dat zielig is? Overigens is het daarna altijd weer over als we gaan lezen. . Iemand misschien de gouden tip?
Ja was hier ook het geval bij zoon. De houdgreep was de enige manier om zijn tandjes te poetsen. Want ja, dat moet wel natuurlijk..Echt NIET leuk! Maar inderdaad, 1 minuut later was het al weer helemaal over Na een maand of 3 ging het beter. Dus hou vol! Hoe vervelend het ook is..
Hier gelukkig geen enkel probleem. Ze heeft maar twee tanden dus ik laat het ze zelf doen. Afpakken dat is wel een drama.
Is hier ook een probleem,vandaag ging het redelijk,ik had de vingertandenborstel uit de la gepakt en haar de gewone gegeven,ik ik mocht zowaar zonder krijsen en wegduwen poetsen.geen idee of het blijft werken want tot 3 weken terug was het ook geen probleem als ik eerst poetste en haar daarna liet poetsen.
Mijn dochter vind het ook niks, maar als we de elektrische tandenborstel pakken vind ze het geweldig.
hier net zo, 1 groot drama tot ik klaar ben, dan schijnt opeens de zon weer ze mag van mij altijd nog even "na poetsen" met haar borstel zodat ze die in ieder gevalnog wel leuk blijkt vinden. Zal vanzelf wel over gaan denk ik, mijn mevrouwtje heeft al 7 tanden door dus ik vind poetsen erg belangrijk. Doe het nu ook al twee maal daags zodat ze het gewoon vaker mee maakt, misschien dat het drama dan sneller vergeten is haha
Even paar dagen niet en dan opnieuw met een liedje erbij. Wij mochten van zoontje niet poetsen, dus paar dagen overgeslagen en toe opnieuw geprobeerd met het abc liedje. We zeggen dan ook: "eerst papa/mama, dan D." Abc? vraagt ie dan Succes!
Hier zuigt hij vooral eerst de tandpasta eraf. Vraag me ook echt af hoe ik dat moet afleren. Als hij tandjes door krijgt gaat het ook moeizamer. Misschien bij jou ook het geval?
Hier deed ik het met een liedje, zodat hij weet wanneer het klaar is: Tandjes poetsen Tandjes poetsen Lekker schoon Lekker fris Tandjes tandjes poetsen Tandjes tandjes poetsen Lekker schoon, lekker fris (Op het melodietje van: Eet nu smakelijk)
Hier eerst alleen tandpasta eraf zuigen, daarna het dramamoment van de dag. We hebben altijd geprobeerd om het zonder dwingen te doen maar ergens houdt het op. Een keer zei ik: je tandjes zijn vies, die moeten gepoetst worden. Dat heeft ongeveer een week gewerkt, toen weer drama. Een paar weken geleden heb ik maar eens geprobeerd uit te leggen waarom die tanden twee keer per dag gepoetst moeten worden, verteld dat als ze niet poetst, er beestjes in haar mond komen die haar tanden opeten. Nu is het elke avond: beestjes wegpoetsen mama! Ze wil wel altijd zelf even poetsen maar dan wordt er daarna nog even met nieuwe tandpasta door papa of mama gepoetst.
Hier gelukkig geen probleem. Kan hem altijd wel met iets afleiden. Of iets uit de commode of zingen liedjes. Gaat soms even een paar dagen minder vrolijk maar over het algemeen gaat het wel goed en mag ik goed poetsen. Bij papa iets vaker dat hij het niet leuk vind.
Was hier ook ineens drama. Totdat ik op het idee kwam een nieuwe tandenborstel te kopen! Weet niet of dit het was maar nu gaat het weer goed
Hier ook altijd een probleem, tegenwoordig pakt ze zelf de tandenborstel uit mijn handen en ''kauwt'' er een soort van op, dat vind ze wel prima, en dan wel aan alle kanten. Voor nu vind ik dat goed, straks weer gewoon poetsen.