wanneer eerste 'gesprekje' met baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tallebal, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tallebal

tallebal Actief lid

7 nov 2012
    125
    0
    0
    hallo,
    ik vraag mij af wanneer jullie eerste echte contact was met baby qua praten.dus wanneer jij wat zegt en de baby reageert met geluid en kraaien?

mijn meisje is nu twaalf weken en heel soms komt er en piep klein geluidje terug.lachen doet ze wel graag maar echt geluidjes maken amper nog eigenlijk.

hoor graag jullie ervaringen.

ps mijn dochter is wel zeer slecht ziend helaas... dus misschien daarom en een wat latere reactie/minder snelle ontwikkeling?

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi Tallebal,

Ik zou me daar niet zo veel zorgen over maken. Onze jongen ziet goed maar reageert ook niet altijd als hij geen zin heeft. Ik denk dat hij rond de 10-12 weken begonnen is met geluidjes maken. Maar net als je zegt niet altijd. Hij keek wel en lachte wel maar zijn aandacht was snel weg. Nu gaat dat wel beter, hij kijkt graag en graait naar mijn gezicht als ik tegen hem praat. Hij praat soms terug, soms niet. Soms begint hij uit zichzelf te brabbelen. Zolang ze lachen denk ik is alles prima.

3. tallebal

tallebal Actief lid

7 nov 2012
    125
    0
    0
    dank voor je reactie.ik maak me extra zorgen omdat wij nog wachten op uitslag onderzoeken. bij haar oogafwijking kan ze ook een syndroom hebben en geestelijk geretardeerd zijn. bij mijn andere kinderen heb ik hier nooit over nagedacht.ze kan het wagr syndroom hebben... vandaar dus...gr:(

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Als ik tegen haar praat begint ze bijna altijd meteen te lachen.

Sinds een week maakt ze ook echt veel geluidjes. Maar dit is niet als reactie op mij.
    Ze begint meestal zomaar uit het niets te brabbelen. In de auto, of als ze alleen in de box ligt.

Ik vind dit wel erg leuk! Nu komt er echt meer leven in haar!

Maak je maar niet te veel zorgen, elk kindje heeft een ander tempo.

5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Onze dochter was vrij stil, zeker tot 4 mnd alleen smakken wanneer ze honger had. Nu kletst ze de oren van mn kop, kleine herriemaakster.. maar dat is dus pas rond 5 mnd begonnen!

6. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ons ventje begon pas vanaf 3 maanden, misschien nog iets later zelfs, geluidjes te maken en te lachen. Zowel in het algemeen als ook in een reactie op ons.

Edit: wat erg dat ze zo slechtziend is zeg! Hoe hebben ze dat zo vroeg al kunnen constateren?

7. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf ongeveer 3 maanden voer ik al hele gesprekken met mn dochter (ze is nu ruim 4 maanden). Ik was dan aan praten en dan lag ze helemaal in een deuk en probeerde zelf geluidjes te maken.
    Ik merk dat ze dat hier heel leuk vind, gewoon tegen haar praten, maakt natuurlijk niet uit waarover ;)
    Ze is nu bijna 19 weken en sinds een week of 3 is ze zelf ook enorm aan het 'kletsen'

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Vanaf maand of 2 begon ze echt luisteten en ook iets terug zeggen. Ook die tijd rond 2.5 mnd begon ze echt lachen wannee je naar haar lacht. Ze ziet dan je lach en lacht terug zonder geluid.

Lastig te zeggen elke ontwikkeling is anders hie was ze van geboorte af gelijk erg alert met ogen en bewust kijken. Daaroom on dit zin kijkt ze en bestudeert ze echt met ogen. Ze vind ook vanaf 2 maanden spiegel erg leuk lacht naar zichzelf en slaat erop..

Als ze slecht zien dan kan ze inderdaad andere zintuigen sneller en beter ontwikkelen. Probeer wat geluiden en spelletjes op ipad bijvoorbeeld. Hier is het echt succes waneer diertje praat en dan kan je andere diertje omslaan met tik op het scherm.
    Misschien vind ze het ook leuk

9. tallebal

tallebal Actief lid

7 nov 2012
    125
    0
    0
    ik ben bekend met oog problemen door mijn oudste van 9,5.. zag dat ze hele grote rode pupillen had bij foto met flits.ging kijken en zag dat er bijna geen iris was.dat is dus ook haar afwijking.zij heeft geen iris in haar oog.:(

Deel Deze Pagina