Ik maak de groentehapjes allemaal zelf (babycook, geweldig!) maar ik doe de hoeveelheden eigenlijk een beetje zelf bepalen. Nu vraag ik me af of ik niet teveel geef, bijvoorbeeld vanavond : doperwtjes met wortel ong 75 gram + 1 aardappel + klein stukje zalm. of 3 broccoli stonkjes, 1 aardappel + klein stukje kip of 1/3 courgette + 1 tomaat + 1 aardappel Er zit dan best veel in een het bakje maar hij eet het echt met smaak op (tot de laatste hap) en daarna zelfs nog een baby danoontje. Oh ja mijn zoontje is bijna 8 maanden
Het is gezonde voeding.. En "de meeste" kindjes geven heel goed zelf aan wanneer ze niet meer willen.. Denk dat je het hardstikke goed doet! Hier is de courgette met tomaat een aardappel ook favourite! Nog steeds!
Volgens mij maakt het met groenten niet uit als het iets meer is en zoals Mamavanesmee ook al zegt: de meeste kindjes geven zelf aan dat ze niet meer willen Ook hier is trouwens de courgette met tomaat en aardappel 1 van de favorieten
De richtlijnen zijn ongeveer 2/3 eetlepels groente, 1 aardappel of 1/2 eetlepels pasta/rijst en 1 eetlepel vlees/vis. Dit is mij afgelopen maandag op het CB verteld. Luca eet 2 eetlepels groente, 1 aardappel of 1,5 eetlepel pasta/rijst en 1 eetlepel vlees/vis. Je hebt grote en kleine eters. Veel liefs Nataly