groente of fruit?

Discussie in 'Voeding' gestart door Kejay, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik vroeg me af waar je beter mee kunt beginnen, groente of fruit???
    Het is hier nog niet zover maar ben wel heel benieuwd naar de adviezen die jullie zijn gegeven...

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb vernomen dat je beter met groente kunt beginnen. Wij hebben dit gedaan, maar dat was niet echt een succes. Al snel toch fruit gaan geven en nu eet ie ook zijn avondeten met veel smaak op ;)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij zijn met groenten begonnen omdat groenten veel minder prikkelingen aan de darmen geeft omdat het veel milder is dan fruit. En zo dus de kindjes en de darmpjes rustig konden wennen aan andere dingen dan de melkvoeding.

Verder word er weleens gezegd dat je beter met groenten kan beginnen omdat ze anders gewent zijn aan het zoete van fruit en dan de groenten niet meer willen.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij zijn begonnen met fruit en dat ging perfect nu eet hij ook groente. Ik heb het overigens een keer gevraagd aan consultatiebureau en de arts was van mening dat het ook helemaal niet uitmaakt, dus doen wat jou beter lijkt!!

5. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Hier zijn we er tegelijk mee begonnen en dat ging ook super goed

6. Alita

Alita Niet meer actief

hier zijn we begonnen met fruit vondt ik iets gemakkelijker om tussendoor te laten proeven

7. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn begonnen met fruit, maar k denk zelf dat ik beter met groenten had kunnen beginnen. Groente is namelijk warm, net als de melk die ze krijgen, dus warm eten is denk ik minder "raar" in hun mondje. Ook is fruit scherp van smaak (behalve banaan, maar die duwde ze dr mondje uit met dr tong hihi). Nou dit is weer mijn logica haha, maare volgens mij maakt t niet zoveel uit. Probeer anders eens wat? Kun je kijken hoe je kindje reageerd! Succes!

Deel Deze Pagina