minimale intake baby 10 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Ago, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Weet iemand wat de minimale vocht intake is voor een kindje van 10 maanden?
    Onze dochter zit in de sprong en dan gaat drinken altijd moeizaam, maar nu drinkt ze wel heel erg weinig...

Momenteel heeft ze nog maar 160ml melk gedronken... daarnaast nog wel een paar slokjes water. Maar meer dan 200 heeft ze nooit gehad. De dag is natuurlijk nog niet om, maar ik weet nog niet wat ik er vanavond in ga krijgen.

Weet weet wat ze minimaal moeten drinken op deze leeftijd? (Ze weegt nu zo'n 9kg).

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik neem aan dat ze ook fruit en groente eet? Dat mag je gewoon meetellen, dus 200 gram is 200ml. Ik weet niet wat echt de minimale hoeveelheid is, maar Lisa heeft rond die leeftijd wel een paar keer rond de 500 gezeten en dat is in ieder geval genoeg.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ze eet momenteel ook slecht (niks is goed... is een combi van komende tandjes en de 10 maanden sprong). Probeer wel steeds fruit/groente aan te bieden ipv bijvoorbeeld brood, maar ze wil het bijna niet eten. Steeds 2-3 hapjes en dan is ze klaar.

500 red ze momenteel niet. Dat is wat ze normaal gesproken per dag drinkt (ze is vanaf het begin al niet zo'n grote eter/drinker geweest).

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

hier ook een moeilijke eter / drinker.

vocht zit ze tussen de 200 a 400 cc meestal, soms ook minder hoor.

groentepap gaat wel goed

van fruit wil ze alleen banaan

brood lukt van geen kanten, eet ze gewoon niet

wat ze wel graag eet zijn yoghurtjes die wij eten, dus zo krijt ze soms eentje

succes

5. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Pittig hè, als ze altijd ze weinig drinken... Het is hier vanaf het begin continue een zorg geweest (ook opgenomen geweest in ziekenhuis de eerst weken). Het gaat soms een tijd heel goed, dan drinkt ze 500-600 per dag, maar in tijden van tandjes en sprongetjes dan mag ik blij zijn als ze de helft drinkt..

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tussen de 900 en 1100cc.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook heel lang net het minimale het gaat weer ietsje beter nu. Leuk om te lezen wat het minimale moet zijn maar als je het er niet in krijgt houdt het op.

Dus idd de hele dag je best doen om er zo veel mogelijk in te krijgen maar dat is met deze leeftijd makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het. Nee is nee en de mond blijft stijf dicht. Als haar hoofd hier nog verder zou kunnen zou ze haar hoofdje nog verder draaien...

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, dat is de gewenste hoeveelheid (en dan nog is het erg ruim!)

Minimale hoeveelheid is 500 ml vocht (water, thee, melkvoeding, yoghurt etc). Als een ziek kind dit binnenkrijgt, hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken. Het moet niet te lang aanhouden.

Gewone intake is tussen de 700 - 1000 ml en dan mag je ook andere vochtbrengers nog mee rekenen.

Hoeveel moet een baby drinken per dag? | Mens en Gezondheid: Kinderen

9. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ook al zh?? hier ook twee ziekenhuisopnames gehad int begin. nu ik heb het leren loslaten. ik bezie dat ni meer echt hoeveel ze eet en drinkt.
    KA zei ook zolang ze allert is gelukkig is en goed speelt en lacht is het ok. sommige kinderen komen gewoon met weinig toe.

ja ze is in grove motoriek achter en ja ze is klein en te licht. maar KA zei ook je kan het er toch niet ingieten.

1 l vocht??? :) daar komen we mss op 3 d aan ofzo

gr

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje drinkt zo'n 260 ml hooguit per dag,meer wilt ze gewoon niet,ze heeft al wet sonde 2 weken terug in het zh gelegen,ze was ook vemel afgevallen. Ze eet zo'n 6 hapjes van fruit en kwart potje groente. Ze groeit wel hard de lengte in,maar de breedte gaat minder snel. Ze is vrolijk en allert. Weet niet wat ze minimaal moet drinken. Ze is net 6 maanden oud.

11. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    @frannie: dat is ook zo. Je kunt er niet meer in krijgen dan dat je erin krijgt. Bij mij gaat het vooral om het gevoel, als ik weet dat ze in elk geval de minimale hoeveelheid binnen heeft gehad, dan ben ik er zelf wat geruster onder...

@zogelukkig: dat is niet de minimale intake, maar de gewenste hoeveelheid. ;) Ben al blij als ik op een dag de helft erin heb zitten..

@jente: knap hoor dat je dat los kunt laten. Ik vind dat echt heel moeilijk, al gaat het steeds beter... Vind het vooral moeilijk te bepalen wanneer ik aan de bel moet trekken. Want zolang ze nog vrolijk is, doen ze toch niks is mijn ervaring inmiddels... Maar ja, ik wil juist graag voorkomen dat ze slap/suf wordt.. Ze ligt nu net in bed, heb er vandaag wederom maar iets van 350 ingekregen, niet echt veel dus...

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ago, ja en wat het vervelende is ze voelen jouw ongerustheid ook nog feilloos aan wat ook al niet ten goede komt aan het resultaat....

Ik probeer dan maar groentes te geven die extra vocht bevatten.

Hier al bijna 3 dagen koorts en de boventanden zijn er door maar het doet erg veel pijn dat zie ik.

Waar ze al echt noemenswaardige slokjes nam bij de tussendoormomenten duwt ze nu de beker weer weg.

De flessen gaan wonderbaarlijk goed. Zij zit nu op de 525 aan flesvoeding vandaag, een appeltje, wat slokjes drinken en vanavond courgette. Dat vindt ze gelukkig heerlijk.

Ze had nu eindelijk overdag ook wat zwaardere luiers.

Heb je haar trouwens al na laten kijken bij de huisarts?
    Of er misschien iets in haar mondje niet lekker zit waardoor het zo slecht gaat ten opzichte van eerder?

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh ja hier wilde ze ineens niets meer van de lepel qua groente en fruit. Heb toen de banaan in plakjes gesneden, de peer in stukjes en dat eet ze dan zelf.
    Heb je dat al eens geprobeerd?
    De boterham eet ze hier al een week of 4 als het niet langer is zelf.

14. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

klopt dat ze niks doen zolang kindje allert is enzo.

en drinkt ze niet uit iets anders??? hier heeft ze effe uit zo kartonnen busjes fruitsap gedronken, helmaal alleen. nu dat wil ze momenteel niet. nu wil ze uit een glas drinken, dus ik hou het glas vast en zij drinkt zo. is nu niet altijd super veel, maar wat het is is het he :)

gr

15. zogelukkig

Je hebt gelijk; verkeerd gelezen. Minimaal .. weet ik niet, de helft dan maar ofzo.

16. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Dit klinkt als onze kleine...
    Idd... proberen en als ze niet wil, dan niet.

Ze wil hier geen flesjes melk meer (ze dronk dat nog 2x80 ml zowiezo al veel te weinig)...
    Dus krijgt ze nu 3 x per dag pap, danoontje en kwark, dit alles zoveel als ze wil.
    We zijn aan het oefenen met een tuitbeker/ gewone beker en bidonflesje met sapjes.
    Binnenkort gaat daar ook maar weer wat melk in.
    Maar Ago; kijken dus wat ze lekker vindt en daar onbeperkt van geven.

GRTZ.

17. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    @frannie: ja dat zeggen ze hè... Het is alleen zo moeilijk om je geen zorgen te maken als ze niks willen drinken...
    Wat fijn dat ze gisteren wel goed wilde drinken! Hier ook echt last van de tandjes... ze krijgt overigens eerst de hoektanden boven ipv de voortanden! Kleine dracula. :-D Maar ze heeft er wel duidelijk last van. Gisteravond heeft ze niks meer gedronken, vanochtend wilde ze ook niks. Maar ze was ook verdrietig en wilde ook niet slapen. Uiteindelijk paracetamol gegeven, een uur gewandeld en nou heeft ze net toch 180 gedronken! Mama is blij! Hoop dat ze zich straks ook wat beter voelt en nog meer drinkt. ;)
    Ben vorige week al bij de HA geweest, die kon niks vinden. Denk ook echt dat het nu door de tandjes komt. De laatste weken ging het al slechter door de sprong, maar de tandjes maken het helemaal erg..
    Stukjes geven we haar ook inderdaad. Maar bij de boterham gaat dat super, maar bij groente en fruit lijkt ze alles vies te vinden om in haar handen te houden. ;) Als we haar een halve banaan in de hand geven, eet ze daar net zolang zelf van, totdat de banaan een beetje glibberig of plakkerig wordt dan wil ze niet meer.

@jente: we hebben al vanalles geprobeerd, verschillende tuitbekers, oefenbeker, glaasje, etc. Soms wil ze een dag uit de oefenbeker drinken, om deze de volgende dag weer resoluut te weigeren. *zucht*. Dus we proberen wel creatief te blijven en steeds iets nieuws/interessants aan te bieden. Dat helpt soms wel. Wij zijn idd ook blij met elke slok die naar binnengaat..

@soef: poeh bij jullie is het ook wel pittig zeg. Fijn dat ze wel de pap etc goed eet. Hier wisselt het heel erg met waar ze zin in heeft. Het is elke dag opnieuw uitproberen. De ene dag wil ze heel graag fruit hap, maar een volgende keer hoeft ze dat absoluut niet en wil ze yoghurt. En ik ben natuurlijk zo gek om daar maar steeds in mee te gaan... ;) Als er maar wat vocht in gaat!

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dan maat ruim van te voren een zetpilletje als dat de pijn zo goed verlicht toch?

19. zogelukkig

Je hoeft je trouwens pas zorgen te maken als de luiers droog blijven.

20. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    @frannie: precies! Al werkte het zojuist helaas niet. Ze is nu wel vrolijk, maar dronk net maar 40 uit de fles...

Deel Deze Pagina