Hallo dames, Ik ben vandaag naar het CB geweest en toen ik thuis kwam ben ik toch nog 2 dingen vergeten te vragen... - wat mag een baby van 6 mnd nog meer drinken behalve melk? - mag je vanaf 6 mnd ook langzaam beginnen met yoghurt/toetjes e.d.? Alvast bedankt ladies!!
Heb ik ook wel eens last van ..! Je mag slappe thee geven zonder suiker en water. En de thee dan het liefst geen zwarte thee maar bijvoorbeeld rooibos van zonnatura. Eventueel ook heel erg verdunde diksap of roosvicee maar dat is eigenlijk nog niet nodig. Yoghurt en toetjes weet ik niet wanneer maar nodig is het nog niet op dit moment. Eerst de warme maaltijd verder opbouwen en dan vervalt er ws eerst een fles om 15u en dan komt daar plek voor een tussendoortje als een rijstwafeltje, kinderkoekje, soepstengel ed. Wij geven geen yogurt ivm koemelkallergie en ze krijgt af en toe voor de lekker een paar lepeltjes sojavla maar daar zijn we pas een paar weken geleden mee begonnen. En we geven het eigenlijk nooit en ze krijgt hier voldoende tot nu toe.
Waarom wil je wat anders dan melk geven omte drinken? Melk is voor een kindje van zes maanden nog het belangrijkste vocht en de belangrijkste voeding. Maar je kunt eventueel water of rooibosthee geven. Ook zou je zelf bijv. perensap kunnen maken van verse peer, indien je dat al geintroduceert hebt. Yogurt vind ik kindjes van zes maanden nog te klein voor. Google eens voedselintroductieschema. Op borstvoeding.com staat er een hele goede.
Volle yoghurt ed wordt volgens mij geadviseerd vanaf 8 maanden Het is belangrijk dat ze eerst groente en fruit goed eten, daarna komt meestal brood en daarna de yoghurt etc. Drinken hebben ze alleen nog melk nodig, maar water/thee zonder suiker mag evt ook, als ze de melk maar goed blijft drinken (dus geen fles melk vervangen door een fles water) Ja en qua sap en gezoete toetjes, dat moet je natuurlijk zelf weten, ze hebben het in ieder geval zeker niet nodig Ik ben daar persoonlijk pas na een jaar (met mate) mee begonnen.
@frannie, haha slappe thee zonder water? Knap hoor! Hoe doe je dat? Nee geintje natuurlijk ik snap wat je bedoeld! Hier krijgt dame gewoon water, af en toe met wat vruchtenmix erdoor, inderdaad maar heel weinig. Ben wel gestart met toetje, gewoonmagere yoghurt of magere kwark, liefst met wat verse aardbeitjes uit eigen tuin, maar dat kan ik niet elke dag waarmaken.. Ze heeft geen fles meer om 17 uur en eet ook een warm prakje, aardappel met 2 soortem groente, vlees en vis maar 1 keer per week. Ik ga die thee hier ook eens proberen! Dat ik daar niet eerder op gekomen ben, mag gewone rooibos thee? Xxx
Waarom geen volle kwark of volle yogurt, poemelke? Die vetten zijn goed voor een kleintje. Aardbeien? Gaat dat goed? Hier nog niet geintroduceert, ben ik een beetje huiverig voor qua allergien.
@maartje sorry ietwat late reactie! Ja is dat echt? Ik heb in principe aangenomem dat er in magere yoghurt en kwark ook minder verzadigde suikers zitten... Ik geef in elk geval niks met smaakjes, al die toegevoegde rotzooi daar pas ik nog even voor! Ja aardbeitjes gaan goed! Wel geprakt, maar ze smult, ik doe er twee of drie door de yoghurt. Hebben jullie allergieën in de familie dan? Ik geef nog niks van citrusvruchten ofzo vind ik te heftig... Ze reageert snel op voeding qua ontlasting, nooit geen problemen, maar ik lees er wel vanaf wat ze eet haha! Wat geef jij te drinken dan? Ik denk altijd dat ik veel moet varieren. Maar volgens mij zit dat tussen mn oren... Ze krijgt nu alleen soms water, met soms wat vruchtenmix erdoor, lijkt me toch voldoende voor nu, ze is bijna 8 maanden.. Xxx