vlees/vis bakken of meekoken?

Discussie in 'Voeding' gestart door mamaeva, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaeva

mamaeva Lid

29 dec 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien mijn dochter (7,5 maand) nu ook vlees/vis mag gaan eten vroeg ik mij af hoe ik dit het beste kan klaarmaken.
    Moet/kan ik vlees/vis meekoken of kan ik het in de pan bakken met olie en dan meepureren?
    Welk vlees/vis is het beste geschikt hiervoor?

2. fafje

fafje Niet meer actief

ik gaf vanaf 8 mnd af en toe kip of vis vanaf 9 mnd gehakt

ik bakte de kip gewoon, of kippepootjes uit de oven als wij dat aten, en dan gaf ik gewoon kleien stukjes

zalm, koolvis etc uit de oven..ik heb nooit gepureerd dus zou het niet weten wat dat betreft

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou het zelf ook niet mee pureren, dat lijkt me echt vies! Ik zou het gewoon bakken en in heel kleine stukjes snijden. Dan eventueel samen met aardappeltjes en groenten prakken, of gewoon zo aanbieden.

4. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kook het gewoon mee met de aardappeltjes. Eigenlijk kun je alles wel gewoon meekoken alleen moet je oppassen met vis, die valt snel uit elkaar als je hem te lang kookt en dan blijft er dus niks van over. Ik gebruik vaak kip, kalkoen, varkensfilet, zalm, kabeljauw..... genoeg keuze dus ;) Als je niet wilt koken, kun je ook stomen. Op die manier behoud je ook alle vitamientjes. Je kunt het mee pureren met de rest of gewoon prakken. Vis is meestal best zacht van structuur dus dat kunnen baby's wel eten zonder echt te pureren maar met kip of varkensvlees zou ik bij 7,5 maand nog wel oppassen. Ik pureer dat toch altijd wel omdat ik anders bang ben dat ze zich verslikt in de grote stukken.
    Succes!

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij bakken altijd in olie. Kennelijk is een beetje olie ook belangrijk qua voedingsstoffen, dus doen we dat braaf.

Tot nu toe hebben we al het eten gepureerd aangeboden. Gebakken kip en gehakt/tartaar kun je gewoon meepureren. Werkt prima en ruikt heerlijk!

Deel Deze Pagina