Ik heb geprobeerd Liga 1e stap koekje aan mijn dochtertje te geven, zodat ze er lekker op kan sabbelen. Alleen ben ik nu ontzettend bang dat ze zich erin verslikt. Want het hoekje wordt nat en dan breekt ze een stukje af (met haar tandvlees, hihi) Is het nu zo dat het koekje gewoon in haar mondje smelt of kan ik het voortaan beter verkruimelen.
Hier smelt het koekje gewoon. (toen mijn jochie zo oud was) Natuurlijk krijgen ze af en toe weleens een iets groter stukje in de mond, maar door hun kokhalsreflex voor in de mond krijgt dat niet de kans om achter in hun keel te belanden. Babyrijstewafeltjes smelten ook heel goed..
Liga 1e stap is eigenlijk niet bedoeld om in de hand te geven. Dit is echt bedoeld om door een fruithapje te verkruimelen. Liga 2e stap is daar wel geschikt voor. Site van Liga: Na 7 à 8 maanden is je baby toe aan een nieuwe uitdaging en wil hij zelf iets vasthouden om op te sabbelen. LIGA Eerste Stap is hier niet geschikt voor, aangezien de biscuit een redelijk harde buitenkant heeft. Beter kun je overstappen op LIGA Tweede Stap als eerste tussendoortje, dat geschikt is voor baby's van 6 maanden en ouder. (www.liga.nl)
Bedankt dames. Zal 1 van deze dagen 2e stap halen. Vanaf hoeveel maanden mogen die (baby) rijstwafels?
Ik dacht ook vanaf 6 maanden. Maar op de verpakking staat nu vanaf 8 maanden. Iets met een kindje dat een stukje in zijn mond kreeg, en daar nogal last van had. Toen hebben ze dat 2 maanden omhoog gedaan. Mijn maar jochie kreeg ze 2 jaar geleden vanaf 6 maanden gewoon.
hier krijgt ze nog steeds 1e stap. ivm koemelk allergie en gluten die ik nog niet wil geven. Niets mis mee hoor!
Ik geef Jasmine ook gewoon 1e stap liga in het handje. Vond het in het begin ook wel ang, omdat ik zag dat er stukjes afbraken. Mar is altijd goed gegaan. Heb het ook wel eens verkruimeld door de fruithap, maar dan eet ze de fruithap niet meer op. Vind ze dan niet lekker meer. Maar zo'm stukje liga in de hand om op te sabbelen. Vindt ze heerlijk