Hallo, Ik was langzaam begonnen met het afbouwen van bv en zat op 1 fv per dag en 4 keer bv. Sinds dit weekend heb ik buikgriep en nu merk ik dat de bv enorm terug loopt. Ik heb nog maar 200 ml per dag (en eerder 200 ml per voeding). Ik heb besloten niet meer de productie op te willen krikken door te kolven/aan te leggen, maar om definitief af te bouwen. Zeker nu Mika binnenkort 6 maanden oud is. Nu vraag ik mij af of de ontlasting veranderd en of het niet te snel gaat dan? Ik merkte gister dat hij echt heel dikke kleipoep had, terwijl ik vanuit de bv spuitluiers gewend ben. En ik merkte ook dat hij veel harder moet persen. Kan het kwaad dat ik nu zo snel afbouw? Krijgt hij geen last van verstoppingen daardoor? Ik zit nu op 2 bv en 3 fv per dag. Alvast bedankt voor jullie reacties. Gr. Suusje
Ik ben van het een op het andere moment gestopt met de bv en Tymen zijn ontlasting veranderde ook, maar hij heeft er geen last van gehad. Het kan dus geen kwaad om snel af te bouwen. Je kindje kan er wel last van krijgen dat ze wat meer moeite moet doen om te poepen, maar dat is niet erg. Hooguit erg vervelend.
Hier ook 1 die van de 1 op de andere dag is gestopt met BV. Inderdaad de ontlasting veranderd. Mijn zoontje had met bv al last van verstopping (prematuur) en kreeg daarvoor al lactulose. Na het stoppen met de bv is het in ieder geval niet erger geworden. Het kan dus volgens mij ook geen kwaad.