Je hebt van die groente uit blik of uit pot mag een baby van 6 maanden dat hebben? Er staat op dat er zout inzit.
Het lijkt me niet erg goed. In eerste plaats is het denk ik te zout. En daarnaast zijn er door het inblikken/-potten veel gezonde voedingsstoffen verloren gegaan. (Dit geld trouwens niet voor diepvries groente; wellicht een idee )
Ik heb het nooit gedaan. Ik eet normaal gesproken groente zoutloos, en volgens mij zit er heel veel zout in groente in pot/blik. De meeste vitamine's e.d. zitten er nog wel gewoon in. http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGez ... t+vers.htm
Ik zou het ook niet doen, zout is helemaal niet goed voor zo'n kleintje. Vanaf 1 jaar zou ik het misschien wel een keer doen als het zo uitkomt, maar dan mogen ze zo langzamerhand ook met de pot gaan mee eten.
Ik deed en doe niet steeds moeilijk met zout...ik bedoel ik brood zit ook zout...het gaat er om dat je geen TOEGEVOEGD zout gaat gebruiken...Dus over de aardappels geen zout strooien, over een stukje kip geen zout strooien en ga zo maar door...Check de olvarit potjes na 6 mnd maar eens, daar zit ook natrium/zout in...
Ik zou het persoonlijk niet doen juist het zout dat erin zit. Ik ben van mening dat dat niet goed kan zijn voor een kleintje om nu al zoveel zout binnen te krijgen ( 1 van de redenen dat ik alle hapjes zelf maak). Waarom zou je uit pot geven trouwens? Vers of eventueel diepvries is toch net zo makkelijk?
Ik heb t ook gedaan en er is niks met ze aan de hand en met mij ook niet. Ik eet heel vaak uit pot en blik en zout tja dat heeft je lichaam ook nodig.
nu ik dit lees vraag ik me af waar ik bruine bonen kan krijgen die niet in een pot of blik zitten. iemand een ideetje? liefs doris
Volgens mij mogen ze al veel eerder met de pot mee eten. Zout is voor ons ook niet goed, daarom eet ik sowieso liever vers of diepvries. Potgroenten smaken ook echt zout, ik vind het ook gewoon niet lekker.
Bij de groente in blik/pot afdeling in de supermarkt. De supermarkten waar ik kom liggen ze altijd onderin de schappen in zakjes.
dank je wel. ik ga morgen gelijk kijken of ik ze kan vinden. dan hebben we weer iets nieuws om aan het menu toe te voegen. liefs doris
Hier idem dito. Omdat wij toch al veel verse of diepvries groente eten heb ik er geen problemen mee als er af en toe een potje/blikje tussen zit. Groente kook ik vaak met een groente/kruiden blokje en bij de aardappels gaat een lepeltje zout. Groetjes Anita
Zout is echt niet goed voor een kindje jonger dan 1.5 jaar. Dat kunnen de niertjes nog helemaal niet aan, dus waarom dan toch doen?
Simon krijgt af en toe groente uit blik, zeg 1x per 2 weken, voor de rest vers of diepvries. Zout voeg ik niet toe, maar dat deed ik voorheen ook niet. Hij eet sinds hij 11 maanden is redelijk met de pot mee, en krijgt dus ook weleens sauzen uit een pakje etc, daar doe ik echt niet moeilijk over.
uit blik op pot kan echt niet! Daar is zout aan toegevoegd. Flink afspoelen helpt wel een beetje, maar lang niet genoeg! Aan olvarit is geen zout toegevoegd, wel aan kruidvat potjes.
Als er allergieen in de familie zitten, is mee eten na 1 jaar verstandiger. Eva krijgt pas met 1 jaar vlees, ei, koemelk en pinda enzo. En scherpere groenten wacht ik ook nog even mee. Dus mee eten lukt nu gewoon nog niet helemaal, al eet ze wel de groenten die wij ook 's avonds eten (als het niet te scherp is). Teveel zout is niet goed voor kleine kinderen, dan hebben ze een grotere kans om later een hoge bloeddruk te krijgen. Iets wat ik nu ook al heb, dus we zijn gewoon erg voorzichtig. Ik ben liever iets te voorzichtig, dan iets te makkelijk.