groente uit pot en blik

Discussion in 'Voeding' started by stampertje, Oct 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Ik ben wel iets makkelijk met de allergene stoffen die jij noemt, maar dit bedoelde ik eigenlijk ook al met mee-eten. Als wij erg gekruid eten of snelle hap (kant en klare sausjes bijvoorbeeld boordevol zout en suiker) eten, krijgt Nova gewoon een potje.
    Ik probeer zo vaak mogelijk zo te koken dat ze wel mee kan eten, maar soms lukt het gewoon niet.

2. Vanes

Vanes Actief lid

Jul 28, 2007
    182
    1
    0
    Ik heb voor Frederique een paar keer bruine bonen gemaakt.

Appeltje goed koken, bruine bonen uit blik erbij. Goed warmen eventueel met een aardappeltje.
    Ze vind het om te smullen.

Ik voeg nergens extra zout aan toe en maak verder alles vers. Ze doet het er goed op en vind het lekker.
    Natuurlijk moet je opletten wat je geeft, maar soms heb ik het idee dat in Nederland niks meer kan. Ik buitenlandse landen krijgen kinderen veel kruiden en pittig eten en die worden ook allemaal groot.

3. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Zout of geen zout, zoek het maar uit! ;) Ik doe het in ieder geval niet. Vandaag krijgt ze voor het eerst bruine bonen: nachtje in de week gezet en ze staan nu op, anderhalf uur. Ik maak gelijk een paar porties voor in de vriezer.

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    zo worden de bruinebonenhapjes hier ook gemaakt. Lekker appeltje erdoor, aardappeltje erbij en meneer kan weer smullen.

5. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Da's een goede; met een appeltje er door heen. Morgen maar. Camila krijgt ze vanavond met een beetje rijst en rode bietjes!

6. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Dus ook geen brood? ;)

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ach ieder zn ding, ik ben lui om steeds alles vers te maken LOL.
    Ik ben iig niet van plan om alles appart te doen, want ik MOET zout eten anders gaat het niet goed met mij ;)

8. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Niet op alle slakken zout gaan leggen hoor ;) (leuke woordspeling :) )

Zout in brood is juist goed omdat daar jodium aan is toegevoegd. Anders krijgt men vaak te weinig jodium binnen en jodium is noodzakelijk voor de hormoonproductie van de schildklier.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Oh zo bedoel je dat. Eva krijgt vanaf het begin (6 maanden) altijd al zo haar eten, nooit een potje en ook niet geprakt/gepureerd. Dus wat dat betreft eet ze wel mee. Maar nasi bijvoorbeeld krijgt ze nog niet omdat daar ham en ei inzit. En als ze straks 1 is wil ik iets makkelijker doen met zout, maar nu krijgt ze nog helemaal geen zout. Behalve dus wat in de boterham zit ;). En in de kaas, maar dat krijgt ze maar heel af en toe.

10. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Ik denk dat dit net zo is als met alle afwegingen die je moet maken.

Gewoon kijken wat er bij je past :)

Hier in beide kanten van de familie geen allergieën, geen bloeddruk problemen (alleen bij mij tijdens de zwangerschap toen was die vaak te laag) en dus geen enkele reden om aan te nemen dat Kylian ergens allergisch voor zou kunnen zijn.

In het begin kookte ik alleen voor hem (zonder toegevoegd zout) en heel af en toe zat daar een potje tussen (bruine bonen of mais). Ook kreeg hij al vanaf 6 maanden vlees door zijn potjes (de een doet het wel de ander niet).

Zo rond 1 jaar at hij gewoon met ons mee.

Groetjes Anita

Share This Page