Groente van de boerderij

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirella80, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirella80

Mirella80 Bekend lid

Normaal haal ik mijn groente eigenlijk altijd bij de albert heyn, maar het ziet er niet altijd zo fris uit en het is ook best duur, nu was ik op zoek naar gezonde recepten (hou zo van koken) en toen kwam ik op de site van Gwyneth Paltrow, ze haalt haar eten altijd vers van de boerderij, natuurlijk is dat veel gezonder, en ongespoten, ik weet nog vroeger toen mijn vader een tuintje had dat ik dat eten altijd het lekkerste vond, je proefde het gewoon als het uit de winkel of uit het tuintje was.

Nu mijn vraag zijn hier mensen die de groente echt van een boerderij halen? en is het ook wat goedkoper?

Ik ben echt heel benieuwd.

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik haal mijn groente niet bij de boer, maar op de markt.
    Dit is stukken goedkoper als in de winkel (ligt er wel aan op welke markt ik dit ga halen)

3. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik haal groente en fruit bij de boer. De seizoensproducten zijn veel goedkoper dan in de supermarkt. Broccoli en bloemkool zijn vaak wel duurder dan in de supermarkt.
    Ik vind de producten van de boer veel lekkerder dan uit de supermarkt.

4. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Wij gaan ook altijd naar de boerderij.
    Echt heel veel goedkoper uit.
    Wij als gezin eten veel appels maar ik heb 2kg voor 0,85 cent.

5. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Aardappels halen we hier altijd bij de boer.
    Voor een paar euro heb je dan 10kg aardappels.
    Groente en fruit krijgen we veel van onze (schoon) ouders.
    Die hebben allebei een volkstuin vandaar.
    En anders lopen we voor het fruit even de boerderijwinkel binnen.

Het is niet alleen voordeliger maar smaakt ook net iets lekkkerder.

6. singa

singa Niet meer actief

Wij halen onze appels, peren, aardappels en veel groente bij de boer. Het smaakt allemaal veel beter en blijft veel langer goed. Bovendien is het een stuk goedkoper. Het enige is dat hij soms niet zo veel groente heeft waardoor je toch naar de supermarkt moet.
    In de zomer heeft hij ook veel zomerfruit. En hij verkoopt zelfgemaakte appelsap. Dat is dan wel wee duurder dan in de winkel maar zo veel lekkerder dat ik het er wel voor over heb.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Groente van de lokale boer of tuinder is vaak helemaal niet onbespoten, dat is een groot misverstand. Als het een groot bedrijf is dat leeft van de teelt en toevallig ook wat aan huis verkoopt, is het vaak niet zo. Als het om een boer gaat met een hobbytuin vaker wel. Gewoon even vragen dus!

Hier: Koop biologische producten | Bio-Gids kan je zoeken naar biologische groente bij jou in de buurt.

Deel Deze Pagina