Mijn zoontje is nu bijna 15 mnd maar drinkt niet echt veel..dit is altijd zo geweest (niet zijn flessen melk maar het drinken ernaast). Zijn fles melk 's avonds en de melk wat hij bij z'n boterham 's middags krijgt pakt hij wel. Ik biedt 's ochtends bij zijn fruit en 's middags bij zijn tussendoortje het drinken wel aan. Wat ik ook probeer te geven (water, diksap, thee noem maar op) hij wil het niet. Heb het op verschillende manieren ook aangeboden (flesje, tuit, rietjesbeker en open beker) maar het lijkt hem niet te interesseren. Uit een open beker pakt hij soms 2 slokjes maar dat is ook echt alles. De rietjesbeker of tuit geef ik dan vaak in de kinderwagen aan hem maar die wordt niet aangeraakt. Hij heeft genoeg volle plasluiers maar waar dat vocht vandaan komt geen idee Hoe kun je zoiets stimuleren?? Ben bang dat hij echt te weinig krijgt..
Beste nikie86, Bedankt voor je vraag op het forum. Goed om te lezen dat je kleine zijn melkvoedingen goed drinkt. Per dag hebben kindjes op deze leeftijd nog minimaal 300 ml melk(producten) nodig. Nutrilon Dreumesmelk 4 kan gegeven worden gegeven als onderdeel van een gevarieerde voeding. Twee bekertjes op een dag helpt je kindje net dat extra te geven wat het nu zo nodig heeft. Daarnaast is het inderdaad belangrijk dat hij voldoende vocht binnen krijgt in de vorm van water, slappe thee of (dik)sap. Belangrijkste is dat je het continu aanbiedt, hierdoor heeft hij de mogelijkheid te drinken als hij hier behoefte aan heeft. Twijfel je of hij voldoende drinkt? Het aantal plasluiers is inderdaad een belangrijke graadmeter. Om hem ongemerkt meer te laten drinken kun je de flessen (groei)melk verdunnen met extra water. Uiteraard is het hierbij wel belangrijk dat hij deze flessen dan volledig leegdrinkt. Mocht je je echt zorgen maken kun je het ook nog bespreken met je consultatiebureau, zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen hier eventueel nog aanvullende adviezen over geven. Fijne dag, Groetjes Ginger - Nutricia voor jou