Jason wilt geen groente eten. Ik heb al van alles geprobeerd. Hij begint gewoon te rillen en te kokhalsen. Met bloemkool begon ie zelfs te spugen. Mijn oma zei dat ik hem in de maling moest nemen door eerst een hapje appelmoes en dan een beetje bloemkool met op het puntje appelmoes. Maar hier trapt hij niet in. Zodra hij die bloemkool weer proeft gooit ie het eruit. Ik heb nu maar een potje voor 6 maanden gehaald met bruine bonen en appel. Dat gaat wel een beetje maar ook zeker niet van harte. Ook hier gaat ie van rillen. Heeft iemand een tip??
Ik lees even mee. Fruit eet hij makkelijk een potje leeg en als het op is word hij boos en wil hij meer. Bij de groente is het meer plameurwerk om het erin te krijgen.
Misschien is hij er gewoon nog niet aan toe? Probeer het over een paar weken nog eens, hij hoeft nu eigenlijk ook nog geen groente te proberen. Ik zou me er voorlopig nog even geen zorgen over maken en probeer het niet keer op keer te forceren zodat hij straks een afkeer gaat ontwikkelen. Succes ermee!
Eet hij wel fruit??? Mijn eerste gedachte was: misschien is hij er nog niet aan toe? De eerste hapjes bij mijn zoontje gingen ook moeizaam. Begon te kokhalsen enzo. Maar dit heeft niet direct te maken met dat hj het vies zou vinden. Kindjes kennen het onderscheid nog niet en alles wat nieuw is, is vreemd. Kokhalsen is een natuurlijke reflex. Bij mijn zoontje ging het na een week "oefenen" al stukken beter in in no time is hij vernadert in een kliko en hij lust werkelijk ALLES!!
Fruit is niet aan te slepen.... Dat vind ie echt lekker hahah. Hij word zelfs soms boos als het op is Dus het is echt de groente die hem niet aanstaat.
Het ligt dus schijnbaar niet aan de structuur dat ie moet wennen... ik zou iig niet alles met appelmoes verdoezelen, want zo leren ze nooit de smaken te onderscheiden. In appelmoes uit pot zit ook veel suiker.. Misschien kun je beginnen met wat zoete groenten met een zachte smaak? Wortel? Bruine bonen met appel? Broccoli? Sperziebonen vind/ vond mn zoontje ook erg lekker!
Hij is nog geen 6 maanden dus hij hoeft nog helemaal niets naasst zijn melk te krijgen. Ik zou gewoon even stoppen met bijvoeding en gewoon melk geven en dan als hij 6 maanden is met groente beginnen. Het is beter om pas met fruit te beginnen als je kind al een paar groentes met smaak eet. Groente is milder, minder allergeen en voedzamer. Je kind heeft er minder last van en qua voeding heeft je kind er meer aan. Dus laat dat fruit voorlopig gewoon even zitten.
Het kan ook aan de bloemkool liggen, das best een beetje bitter. Hier ben ik begonnen met worteltjes, daarna sperziebonen....dat zijn zachtere groenten en ook wat zoeter. Misschien dat hij die wel lust. En zo niet, dan gewoon even wachten...met alleen melk red hij het ook, want je hoeft nog niet bij te voeden. Succes Jille
Heej, Mijn zoontje had het ook altijd hoor!! En op een gegevende moment ging het opeens stukken beter. Ik ben er toen ook nog even mee gestopt.. En bij 6 maanden verder gegaan... Dan kan je er ook een aardappel doorheen doen. Is veel lekkerder.. En dan opeens gaan ze het wel nemen.
Ik ben begonnen met wortel. Maar dat vond ie ook geen succes. Bruine bonen uit een potje gaat redelijk maar ook niet van harte. Hij eet al geruime tijd fruit, daar ben ik juist mee begonnen omdat hij niet meer genoeg leek te hebben aan alleen de fles. Dus ik denk niet dat ik daar mee ga stoppen.
Heel geschikte begingroentes zijn: -aardappel, want dat smaakt heel neutraal, en is heel goed op verschillende manieren aan te bieden, van stukken om te pakken, via geprakt tot bijna vloeibaar als je het door een zeef drukt en mengt met melk -pompoen, zacht en zoet -zoete aardappel, ook zacht en zoet -wortel, zoetig -courgette, neutrale smaak
Dat probleem hadden wij ook toen we met groente begonnen. Wij zijn toen gewoon 2 weken gestopt (op advies van anderen hier!) en toen weer begonnen. Toen was er dus niets meer aan de hand! Ik zal het even laten rusten, van met 5 maand "moet" het nog niet.
en hij heeft wel echt honger op dat moment? Of zit hij niet net voor zijn slaaptijd, dat hij bijvoorbeeld moe is? Anders gewoon even paar dagen wachten en dan weer eens aanbieden.
Nee het is niet echt dat ie moe is. Soms heeft ie het ook na het slapen gekregen. Ik ga het vandaag weer proberen. Ik heb nu weer een nieuw potje. Dus misschien dat ie dit wel lekker vind....
Op welke tijd geef je groente? Misschien eens een andere tijd proberen? Het is nog niet nodig (zoals ik al vaker las) maar als je het echt wilt geven kun je ook stukken in de hand proberen.... Het is altijd interessant om iets te onderzoeken en nieuwe dingen zijn vaak erg leuk.
Eerste tijd is halverwege de ochtend het beste moment voor groente. Dan zijn ze wakker en hebben ze meer interesse in 'rare' dingen.
JA!!!! Ik heb het gevonden.... Bruine bonen met appel voor 4 maanden. Dat is inderdaad lekker zoet en dat gaat er zo in Ik had eerst voor 6 maanden maar die was niet zo lekker zoet als deze. En dan ga ik vanhieruit opzoek naar andere smaken. Dank jullie wel nog voor jullie reacties