groente

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door keina, 28 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    HALLO

mijn zoontje is 16 maanden maar weigert groente te eten.

hij kreeg vanaf 4 maanden potjes, dat ging altijd heel goed, en die zijn we gaan volgen tot hij 1 jaar werd.
    van 10 maanden tot 12 maanden at hij vaak wel eens met ons mee, alles at hij, groente, aard, vlees geen probleem.
    soms at hij worteltjes alsof het chips was!

maar opeens was het over, alles wat groente is word uitgespuugd of er word mee gegooid!
    wat ik ook probeer, prakken, verstoppen met stukje vlees, andere groente enz.

nu ben ik uit ellende maar weer overgegaan op olvarit peutermenu.
    zodat hij wel groente binnen krijgt. doe nu meestal om de dag, ene dag mee eten, andere dag potje. wanneer hij potje krijgt zit hij nog wel met ons aan tafel, en bieden we hem nog wel groente, aard, vlees aan in kleine stukjes om te proberen maar hij wil het niet. (de groente en aardappel dan, vlees gaat altijd op!)

bij CB zeiden ze dat het een fase is en dat het wel weer over gaat.
    maar ik heb daar nog niet zoveel vertrouwen in, en maak me er af en toe wel zorgen over.

verder doet hij het heel goed, hij eet fruit ook in stukjes, eet goed zijn brood, enz.

hij zit ook al in kleding maat 86/92 en weegt 14 kilo.
    dus groeien is geen probleem.

wat kunnen jullie mij adviseren?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Het is inderdaad vaak een fase, wat je doet is goed hoor, blijven aanbieden zonder er al te veel de nadruk op te leggen. Meer kun je helaas niet doen. Soms helpt het nog om je kindje mee te laten helpen met de bereiding van de maaltijd. Sommige kindjes vinden het leuk om reepjes komkommer en paprika rauw te eten en te dippen in een sausje van youghurt met verse kruiden bijvoorbeeld.
    Succes in ieder geval.
    Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina