baby drinkt/plast te weinig? ??

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by sunshineS1976, Sep 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Beste voedingsdeskundige,

Ik maak me een beetje zorgen. Al ruim een week drinkt mijn dochtertje naar mijn idee te weinig. Ik geef normaal vier flessen per dag van 200cc. Ze laat nu al n week de helft steeds staan. Ik kom uit op een totaal van 480cc per dag. Dat is toch veel te weinig? Ze drinkt water tussendoor maar dat is ook niet meer dan 50cc alles bij elkaar.
    Ze eet hetzelfde als voorheen; elke dag n half potje fruit of zelf gemaakt en ook n half potje groenten voor 6m.
    Ze heeft minder volle plasluiers doordat ze minder drinkt.
    Ze slaapt ook veel de laatste tijd. Vandaag zo veel dat ze maar drie flessen heeft gehad. Ook niet allemaal op en zo n 450 cc.

Moet ik me zorgen maken en naar de ha?

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Bsste Krullie85,

Kan het zijn dat jouw dochtertje last heeft van haar keeltje of oortjes? Dit is vaak een reden waarom kindjes tijdelijk iets minder willen drinken.

Het kan ook zijn dat jouw dochtertje haar flesje iets minder lekker begint te vinden. Je zou haar 's middag een broodje kunnen aanbieden. Zodra zij 's middags een broodje eet komt zij uit op 3 flesjes van 180 ml / 6 schepjes. Dit is voldoende voor een kindje van haar leeftijd. Tussendoor kun je haar water, thee of diksap aanbieden.

Groet,
    Anne

Share This Page