Vandaag op de markt kreeg ik van een van de verkopers (waar ik wat anders kocht) een hele doos verse abrikozen in mn handen gedrukt. Ik vind een abrikoosje af en toe best lekker, maar dit is niet bepaald een hoeveelheid die we op krijgen. En ze zijn wel in een toestand dat ik er geen dagen over kan doen om ze te eten/verwerken/uitdelen. Dussss.... inspiratie gezocht om heul veul abrikozen snel te verwerken! Ik had zelf al bedacht om morgen "fruitsnoep" te maken door een deel te pureren en in de oven in te drogen (bij gebrek aan een grote tuin en vooral steady hete zon om dit buiten te doen zoals in sommige landen) en om compote te maken en in te vriezen. Oh ja een taart ofzo kunnen we op dit moment niet gebruiken, krijgen we niet op. Een lekkere vulling om in te vriezen en op een later moment iets mee te bakken kan wel Maar ik ben benieuwd naar jullie goede ideeën!
Abrikozentaart Abrikozenjam Smoothie maken met oa abrikoos Marokkaanse kip tajine met abrikozen Edit: Lees nu pas dat een taart niet kan, helaas. Hopelijk heb je wat aan de andere ideeën
Bedankt voor de tips! We zijn geen jam-eters, maar er gingen er al lekker een stel in de smoothie. Manlief heeft liever pruimen in zn tajine helaas (nogal een prinsje als het om eten gaat). Een deel staat inmiddels te pruttelen om straks "fruit leather" te worden. Nog even nadenken over de andere helft 😊
Abrikozen vlaai maken! Heerlijk! Of een kwarktaart met gepureerde abrikozen door de kwark.. ook erg lekker!
Fruitmoes maken en invriezen, kun je die later in baksels verwerkenheb nog wel een recept voor kruimelkoek
Ik zou ze in stukjes snijden en in zakjes in de vriezer doen en dan eruit halen als je een smoothie maakt. Ik heb veel gevroren fruit in mijn vriezer. Ik haal vaak 3 dozen aardbeien in één keer en doe het dan ook op deze manier. Vaak samen met blauwe bessen en bijv mango. Dus als je abrikozen niet meer lang goed zijn, zou ik ze gewoon invriezen en bewaren.