schimmel

Discussie in 'De lounge' gestart door miss C, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    #1 miss C, 4 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2010
    hoi meiden,
    vanmorgen toen ik uit bed ging zag ik wat groene plekjes op m'n witte muur zitten, trek ik m'n nachtkastjes weg er zit een schimmelplek van 70 hoog en 40 breed dus ik de vve gebeld wat denk je wat ze zegt tja het is een vochtige tijd, ik wist niet wat ik hoorde ze zei het echt op zo'n toon tja niets aan te doen je moet er maar mee leren leven! uiteindelijk zei ze nou ik ga er iemand naar laten kijken, maar daar wordt je nog over terug gebeld...
    het is trouwens niet de 1e keer dat dit gebeurd is, ik kan wel janken (er zijn ook meerdere dingen voorgevallen hoor, het is niet alleen de schimmel)
    alleen al hierdoor zou ik dolgraag willen verhuizen, ik ben het gewoon Zooo zat...
    zeg nou zelf dit ziet er toch niet uit...

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Is het jullie eigen huis?

Volgens mij moet een Vve hier wel wat aan doen.

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat is een VVE?

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    @ barbara.. Vereniging Van Eigenaren.
    Als je een flat koopt, heb je daarmee te maken.. daar betaal je een bepaald bedrag aan, en daar worden bepaalde dingen van gedaan, bijv. onderhoud van het dak, gevels, schoonhouden van het trappenhuis etc.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Vereniging van eigenaren

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik weet dus niet of de vve hier iets aan moet doen.
    Zou het er eens op nalezen, dit verschilt namelijk per vve.

Kan begrijpen dat je er van baalt. Hebben ze ook aangegeven wanneer je hierover werd teruggebeld?

7. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb hetzelfde probleem in mijn slaapkamer maar dan echt tien keer zo erg. Ik heb een koopwoning en daarbij VVE. Maar het is niet zo dat de VVE dit zomaar moet oplossen. Dit moet expliciet vermeld staan in de splitsingsakte.

Wij moeten het zelf oplossen aangezien het probleem vanuit de kruipruimte komt. Maar in een andere slaapkamer komt het door het portiek waarvan de traptredes kapot zijn. Dit is gemeenschappelijk dus wordt dit vanuit de VVE opgelost. Alleen de schade binnen moeten we zelf oplossen.

Welk onderhoud komt voor rekening van de VvE?

Afhankelijk van wat er is vastgelegd in het splitsingsreglement, is de VvE verantwoordelijk voor het onderhoud van de gemeenschappelijke delen van het appartementengebouw.

Buiten bij voorbeeld de ingang of galerijen valt de binnenkant van een afzonderlijk appartement meestal grotendeels onder het privégebruik. Wat overblijft, zijn de zaken aan de buitenzijde. U kunt hierbij denken aan buitengevels, deuren, raamkozijnen, daken, funderingen en dragende muren.

8. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    #8 miss C, 4 jan 2010
    Laatst bewerkt: 4 jan 2010
    @alle meiden,
    bedankt voor jullie reacties...

@bosi333,
    ja het is een koopwoning, daarom ben ik bang dat ze er niets aan zullen doen...

@lovely83,
    nee helaas heeft die vrouw niet aangegeven wanneer ik terug gebeld zou worden, ze deed nogal geiriteerd toen ik niet meer wist wie ik 1,5 jaar geleden gesproken had (dat was de 1e keer dat er schimmelplekken zaten)

@koala28,
    wat ontzettend kl*te voor je dat het in jou huisje nog veel erger is, ik vind dit al verschrikkelijk...
    ik heb geen idee waar het bij ons vandaan komt, want we wonen op de bovenste verdieping (3 hoog) het zit alleen bij de vloer en onze beneden buurvouw heeft nergens last van, dus het lijkt mij dat het vanaf de buitenkant komt
    weet jij toevallig of ik die splitsingsakte ergens kan opvragen?!

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat is wel vervelend, dan heb je er geen houvast aan.
    Ook dom dat ze zo geïrriteerd deed!

10. audrey23

audrey23 Actief lid

9 nov 2007
    327
    0
    0
    Hoi hoi,

ik weet niet hoe dat zit met de regels maar dit moet wel opgelost worden. Dit is zo slecht voor je!!!!
    Zo wie zo heb je te weinig ventilatie in huis. Anders moet je eens op de site van vereniging eigen huis kijken, daar staan vaak handige tips hoe je alles kunt aanpakken.
    Succes ermee.

Groetjes Audrey

11. koala28

koala28 Niet meer actief

De splitsingsakte kun je bij je VVE opvragen. Je zou deze ook moeten hebben gehad bij de koop van je woning.

Het kan dat het vanaf de buitenkant (grenst je muur aan buitengevel?) komt maar dan blijf ik het raar vinden dat je alleen aan de onderkant last hebt en niet over je gehele muur.

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

De splitsingsakte heb je als het goed is gekregen bij de overdracht van de woning. Anders zou je even de notaris die de overdracht heeft behandeld kunnen bellen, of het kadaster.

13. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    oke, dan ga ik daar even achteraan...
    onze muur grenst idd aan de buitenmuur, vind het ook vreemd maar zou niet weten waar het anders vandaan moet komen!

14. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hoi meiden,
    toen ik die vrouw van de vve aan de telefoon had zei ze dat ik terug gebeld zou worden, einde van de dag kwam mn vriend thuis toen vroeg hij en heb je al iets gehoord?
    ik zei nee ze hebben nog steeds niet terug gebeld, dus toen zei hij ow wacht maar even ik bel zelf wel even...

vriend: wij hebben nu voor de 2e keer schimmel in de woonkamer, en ik wil dat er even iemand naar komt kijken
    vve: meneer komt het morgen om 10.00 uit dat er even iemand komt kijken?!
    vriend: ja hoor geen probleem
    vve: nou dan zien we u morgen.

vriend gelijk tegen mij: als ik zelf maar weer bel:p
    (het is maar goed voor hem dat hij dit als grappie bedoelde)

ze zijn gisteren om 10:00 geweest, de oorzaak is vocht... de man raadde me aan om vochtvreters te kopen en met een (verf)coating de muur te behandelen (ik zei m'n vader is schilder dus die zal dat wel weten)
    dus gisteren meteen vochtvreters gekocht en m'n vader gebeld voor die coating dus nu moet het goed komen...

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Lijkt me logisch dat het vocht is, maar dat vocht moet ergens vandaan komen.
    Je kunt de muur wel behandelen...maar vaak komt het dan na een tijdje weer terug.
    Heb het idee dat ze je een beetje met een kluitje in het riet hebben gegooid.

Deel Deze Pagina