Hoi hoi, Ligt het aan mij of kan je geen verse bruine bonen kopen? Hier in de supermarkt zie ik alleen bruine bonen uit pot of blik. Moet ik dan echt een potje babyvoeding aan de kleine geven als ik hem bruine bonen wil laten eten?
haha, moet wel een beetje lachen om dit topic, waarom wil je dat ie bruine bonen eet? Lekkere luiers zal dat opleveren Maar ik zou het es bij een natuurvoedingswinkel proberen. Volgens mij hebben ze daar wel bruine bonen. Moet je wel heeeel lang koken denk ik.
hihihih ja idd misschien gaat ie er enorm van aan de schijt Maar ik lees overal dat de beebjes zo smullen van de bruine bonen met appeltje ( uit een potje ) en wil het eigenlijk zelf maken voor Erik. Kijken of hij het ook zo heerlijk vind
Inderdaad bij de natuurvoedingswinkel kijken. Soms hebben ze ze wel bij de supermarkt. Hier hebben ze een apart vak met gedroogde vruchten, erwten en bonen e.d. Ze zitten dan in droge vorm in een zak. Je moet ze eerst een dag laten wellen in koud water en dan nog koken. (Als je gewoon thuis bent is het op zich niet veel werk.).Je zou ook bij de natuurvoedingswinkel kunnen kjken of ze bonen in pot of blik hebben waar geen suiker en/of conserveringsmiddel aan toegevoegd is, want ik neem aan dat dat de reden is dat je liever geen kant en klaar voedsel aan je kindje wilt geven. Succes!
Mischien eens bij de groenteboer proberen ? Ik weet trouwens ook niet of het nu wel het seizoen is maar ik dacht het wel. Is je kindje trouwens niet wat te jong voor bonen ?
volgens mij mag je dit gewoon geven hoor met 6 maand, elijah vond het helemaal niks (uit een potje dan, heb het nog nooit vers gemaakt)
Hier staat bruine bonen vanaf 9 maanden. En in het boekje van het cb staat dat je beter nog kunt oppassen met boerenkool, ui, rauwkost e.d. ik denk dat bonen daar ook onder vallen.
hier zeiden ze dat het al kon met 6 maanden. Maar denk dat ik toch nog even mee wacht. Hij is af en toe toch wel heel gevoelige darmen. Maar goed. dan is het nog wel fijn om te weten waar de bruine bonen te halen valt als ie wat ouder is Maar zo te lezen een heel gedoe om verse bruine bonen klaar te maken Dan maar uit potje iig bedankt allemaal !
Hier eentje die de bruine bonen naar binnen smult hoor. Heb een kilo gedroogde op de markt gekocht. In water weken, hierna koken en dan de velletjes eraf halen. Dan kan je er een soort puree van maken. Meestal doe ik er iets anders doorheen, anders smaakt het zo saai. Bijvoorbeeld banaan. Je kan trouwens kleine porties van de bonenpuree invriezen, voor onze kleine zijn het echt nog miniporties hoor!
He hedwig kom je nog eens langs bij de maartmama's?! We missen je echt! Even on-topic: bij ons bij de plusmarkt verkopen ze gedroogde bruine bonen!
Volgens mij kan je wel bruine bonen geven, mits je de velletjes er af haalt, dat kunnen de darmen nog niet zo goed verwerken. Ik heb ook geen verse bruine bonen gezien in de supermarkt