groentehap, iedere dag wat anders of...

Discussie in 'Voeding' gestart door Nance1976, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nance1976

Nance1976 Lid

10 mrt 2009
    26
    0
    0
    Ik geef mijn zoontje van 6mnd. nu een week of twee een groentehap. Ik vind het leuk om het zelf te maken, dus ik probeer zoveel mogelijk recepten uit, maar ik vraag me af of het wel goed is om hem iedere dag wat anders voor te zetten of kan ik hem beter een paar dagen aan het zelfde laten wennen. Over het algemeen vind hij alles wel lekker wat ik maak, dus dat is in ieder geval geen probleem.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er wordt over het algemeen aangeraden om een paar dagen achter elkaar hetzelfde aan te bieden zodat je
    1) kan kijken je hoe je kindje reageert (allergieën e.d.)
    2) je kindje kan wennen aan de smaak
    Zo te horen heb je een makkelijke eter en dus zal het tweede punt niet zo aan de orde zijn (herkenbaar, hier ook niet). Maar als je zeker wilt weten dat je kindje overal goed op reageert, is het handig om dingen een paar dagen achter elkaar aan te bieden. Zo ben ik er toch achter gekomen dat meneertje spruitjes wel lekker vindt maar daarvan toch slecht slaapt ;)

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee trapte er niet om elke dag het zelfde te eten, dan was ze het al snel zat.
    ik gaf elke dag wat anders

4. Nance1976

Nance1976 Lid

10 mrt 2009
    26
    0
    0
    Oke dus het maakt in principe niet uit of je elke dag wat anders geeft. Ik merkte dat Dez na het eten van bloemkool wat slechter sliep. Tenminste ik denk dat het door de bloemkool kwam. Ik geef dat nu dan ook maar even niet meer.

Deel Deze Pagina