groentehap introduceren hoe ?

Discussion in 'Voeding' started by peekaboo, Sep 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

super bedankt voor de tip !!

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Graag gedaan hoor!

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Hier waren wortel, courgette, bloemkool, sperziebonen, en broccoli de eerste groentes. Wij hebben zoals je zelf al zegt een aantal dagen hetzelfde gegeven om te zien hoe hij reageerde. De meeste groentes kan je trouwens ook stomen ipv koken, goed voor het behoud van de vitamines! Ik heb zo'n inzetmandje gekocht, kan gewoon iedere pan..

4. peekaboo

dank jullie wel dames !!
    het eerste groentehapje is een feit waren worteltjes ( uit potje voor 4maand nu ben aan het wachten op de mixer ;) ) !!! alles op en da van de eerste keer ! tging heeel goe binne en momenteel blijft het ook binnen ! lukt dit goed dan na het weekend al beginne met fruithapje bij te geven en zo snel mogelijk op volledig vaste voeding overgaan

5. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Doe het wel even rustig aan he! Ik bedoel dat je het ook niet moet overhaasten.
    Had persoonlijk niet meteen een heel potje gegeven....
    De eerder aangegeven groenten kun je het beste puur geven (in potje zitten nog allerlei toevoegingen namelijk) en dan minimaal 3 dagen na elkaar. Dit ivm mogelijk (allergische) reactie...
    Zou zelf eerst zorgen dat je een aantal verschillende groentes introduceert voordat je met fruit begint.

Hier waren succes: wortel, courgette, pompoen, zoete aardappel, gewone aardappel, bloemkool, broccoli, aubergine, erwtjes, sperzieboontjes.

Had hier de stomer/blender van Philips Avent, ideaal: alles in stukjes erin, eerst even stomen, beker omdraaien en dan fijnmalen.

6. peekaboo

ik heb hem zelf laten aangeven wanneer het genoeg was , die stomer blender van avent is dus in bestelling ;)
    ik moet 2 dagen elke keer een soort geven , en dan volgende week starten met fruithapje , ik zie natuurlijk zelf wel of hij de groentehap goed verdraagd voor ik fruit bij geef hoor ;) hij heeft geen last gehad van kramp of wat dan ook , denk dus dat het wel goed moet komen

7. peekaboo

dank jullie wel voor de reacties het gaat inmiddels goed heeft zen 3 de groentehapje gehad en nergens last van gehad deze mag dicht ;)

8. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,280
    2,984
    113
    Op verzoek gesloten.

Share This Page