Hallo, Mijn dochter is bijna 6 maanden. Ze krijgt 4 flessen van 180/6, in de laatste fles twee schepjes rijstebloem. Overdag krijgt ze rond 5 uur groente, dit eet ze heel goed. Sinds kort krijgt ze nu ook fruit tussen de eerste en tweede fles, dit gaat er ook goed in. Ze krijgt ongeveer om 9 uur haar eerste fles, deze drinkt ze echter niet leeg. Lijkt net of ze geen honger heeft. Vanochtend liet ze weer 90 staan. De andere flessen drinkt ze soms op, soms niet. Ik vraag mij nu af, krijgt ze wel genoeg binnen? Of moet ik het voedingsschema aanpassen? Vind het zo moeilijk. Ze krijg trouwens flesvoeding op verzoek, maar als ze bijvoorbeeld een fruithap tussendoor krijgt, kan er 5 uur tussen de flessen zitten. Is dit niet te lang? Ik heb namelijk best dorst als ik 5 uur niet drink.... Of kun je dit niet zo vergelijken? Wie kan mij helpen? Groetjes Rojîn
Hoi Rojin Hier precies hetzelfde schema als jij en hetzelfde probleem. Sinds kenbaar dagen is ook ons meisje aan het rommelen met flessen leeg drinken. Wel vraagt ze nu vaak weer een 5e voeding. Volgens mij is dit gewoon weer een sprongetje. Ook omdat ze goed groente en fruit eten hebben ze misschien minder trek in een fles? ik geef onze dochter gewoon naar behoefte en zolang ze wel wat drinkt en natte luiers houd maak ik me geen zorgen. Ik zal het donderdag op cb navragen. Ik laat het je weten oké? Onze dochters schelen trouwens 1 dag! Ons meisje is van 26 mei.
Bedankt voor je reactie Dus toch waarschijnlijk een sprongetje? Ben inderdaad wel benieuwd wat het cb zou zeggen. Het maakt mij niks uit dat ze wat laat staan, maar ze krijgt al niet zoveel en ben bang dat het anders misschien te weinig is. Plasluiers heeft ze nog wel hoor, zeker wel twee flink volle per dag. Fijn dat je het mij wilt laten weten wat het cb hier over zegt En toevallig dat onze baby's 1 dag schelen en hetzelfde "probleem" hebben (nou ja, de moeders dan) Groetjes Rojîn
Hoi Rojin, Sorry, sorry, beetje late reactie... Ik heb van het cb een compleet nieuw eetschema gekregen en ze Mogen nu ineens echt heel veel eten! Mijn dochter eet nu inmiddels elke dag een beetje brood en een aardappeltje door de groente. Ook haar flessen gaan er weer wat beter in. Doordat ze meer andere dingen gaan eten zullen de flessen toch wat minder gaan worden. Uiteindelijk mag je er ook 1 gaan laten vallen. Het schema is: ongeveer 7.00 180 cc (evt. met pap) 10.00 fruithap 12/13 uur broodje met fles 180 cc 15 uur 150 ml. melk of thee/water met een cracker 17/18 uur warm eten (plus 100 ml yoghurt) 19 uur 210 cc melk (en evt pap) De pap is of de ochtend of de avond. Zelf probeer ik hier nu naartoe te werken. Hopelijk heb je hier wat aan! En ik merk dat de kindjes zelf heel goed aangeven waar ze aan toe zijn! Succes!
Ik ben nu bezig met dit schema Wakker worden 150 cc pyamapap 09:30 2 stuks fruit 11.00/12.00 180/6 13.00 broodje 15.00 liga (geef nu halve) 16.00 180/6 18:00 warme hap 20.00 180/6 Schema kan hier altijd anders zijn ivm slaap en nog nachtvoeding. Maar dit is voor nu even mijn streven. Als ze straks haar brood goed eet zal ik die samen voegen met haar fles van 12 u . Vandaag heeft ze bijv geen fruit en brood gehad omdat ze sliep en we op pad waren. En vandaag heeft ze voor het eerst klokje rond geslapen.
Ik had inmiddels ook al een ander topic geopend. Zit met zoveel vragen Zelf geef sinds vandaag ook pap sochtens, maar rijsterbloem óók savonds. Kan dit? En de yoghurt, is dat normale yoghurt of "babyyoghurt"? Wat voor cracker kun je geven? Ik heb voor mijn dochter rijstewafels en liga
Ik merk dat veel schema's op elkaar lijken, had ook een ander topic geopend, en de schema's komen haast overeen met elkaar. Ik hoop na deze week ook een goed, passend schema te hebben voor mn kleine meis. Veel verandering in één keer Wat goed dat ze door heeft geslapen! Hoop voor je dat ze dit doorzet
Rijstebloem is niet nodig in principe, heeft geen toegevoegde waarde. Yogurt, ik geef gewoon pure griekse yoghurt of volle kwark. Verder vind ik liga niet nodig vanwege de suiker die er in zit. Ik geef soepstengel of rijstewafel. Verder kan je ook een broodkorst geven om op te sabbelen. Wat voor pap geef je smorgens? Want je kunt gewoon fijne granen pap 6 maanden geven. Geen pyjama papje ofzo, dat bevat zoveel onnodige troep.
Ja idd. Yoghurt gewone yoghurt. En pap meergranen pap van 6+. En ik geef cracotte in plaats van liga. Ik probeer nog zo min mogelijk met suiker te geven.En mij werd geadviseerd 1 keer per dag pap want anders word het teveel.
Ik ga ook stoppen met pyama pap zodra het op is inderdaad. Het stinkt ook nog bleghhh. Ik zou inderdaad yoghurt geven ofzo. Je hebt ook van nestle geloof ik speciale yoghurt maar dat lijkt me ook vies. Is allemaal smaakjes. Liga moet af en toe wel kunnen vind ik. Ik doe zelf in alle flessen rijstebloempap anders redt mijn meisje het maar 3 uur max. Tis lastig hoor met die babies ze moeten zovaak eten er is haast geen plek voor spelen en slapen meer.
Ik geef haar ook pap meergranen 6+. Rijstebloem ga ik ook mee stoppen, als het toch niets toevoegt. Maar daar wacht ik nog heel even totdat ze voldoende overdag eet. Dit is nu haar schema: 8.00 180/6 + 3 (nutrilon) schepjes pap. 10.00 fruit 12.00 brood + 150/5 15.00 liga/ yoghurt +150/5 17.00 groente + beetje water 19.30 180/6 + 3 (nutrilon) schepjes rijstebloem Niet teveel/ te weinig? Cracotte is een goede tip!