Ondanks dat ik al een zoontje heb weet ik niet meer hoe het allemaal zit. Ons meisje is vandaag 6 maanden en doet het prima. Wel merk ik dat ze meer toeis aan vaste voeding omdat ze steeds de flessen weigert en met fruit en groente behoorlijk toehapt. Maar ja uiteindelijk is de melk toch nog het belangrijkste toch? Haar schema is nu ongeveer zo: 7.00 180/6 9.30 fruit ( 100 gram potje) 12.00 Fles 180/6 15.30 fles 180/6 17.30 groente ( 100 gram) 20.00 fle 180/6 met rijstebloem. De ochtend fles laat ze vaak zo'n 80 cc staan, zou ik daar bv kunnen starten met pap? Of van de melk die ze laat staan pap maken? Bij haar fruit is ze soms echt boos dat het al op is. Dus geef dan vaak nog wat vers ( haar broer zit dan ook aan een stuk fruit) Maar zou ze ook al 200 gram helemaal mogen? Ik ben dan bang dat ze der fles niet meer drinkt. 12.00 haar fles gaat tot de laatste druppel op meestal. 15.30 soms weigert ze deze pertinent, en geef haar dan maar vaak nog wat fruit. 17.30 groente gaat helemaal op voorheen ging zedaarna slapen alleen lijkt ze niet meer verzadigd, zou ze hier ook al meer van mogen krijgen? Tis waarschijnlijk een ebetje een onsamenhangend verhaal maar zo ver ik weet is melk toch nog het balgrijkst? of wordt dat nu al minder? Ze is dol op vast eten dus dat is het probleem niet. Maar ik ben bang dat als ik dat geef tot ze niet meer wilt, dan helemaal geen fles meer krijgt... Wie ow wie heeft tips. ( oja ik denk dat ze ook de fles weigert omdat er denk ik tandjes op komst zijn, ze kwijlt enorm namelijk)
Vanaf het moment dat je start met opvolgmelk (meestal rond 6 maand) is 800 cc zelfs maximaal en mag bijvoeding de rol van melk gedeeltelijk gaan overnemen. Dus fruit en groenten totdat ze zelf ho zegt en dan kijken hoeveel flesvoeding ze nog wil. Als je over een paar weken op 600 cc zit is dat volgens mij nog prima.
Fruit en groenten mag je best geven totdat ze niet meer wil, dus dat kun je best wat meer gaan opbouwen. Zodra ze dat goed eet kun je ook steeds meer flessen gaan afbouwen. Overigens opvolgmelk nr2 vult ook wat meer dan nr1 en je mag er inderdaad 800cc/dag maximaal van geven. Overigens vult vers beter dan potjes...
Wat een herkenning! Hier ook al sinds de bijvoeding slecht drinken! We maken idd pap van de rest omdat het anders echt te weinig is. En het gaat bijna altijd op. Pap lepelen is nog goed ook!