Dames, ik heb een vraag. A.s. vrijdag wordt mijn zoontje 6 maanden. Vandaag hebben wij voor het eerst groentehap geprobeerd met het idee dat hij 1 of 2 hapjes binnenkrijgt. Maar meneer wilde meteen een heel 4+ maanden potje. Wij hebben hem een half potje gegeven, maar was hij er absoluut niet mee eens. Dat was dus even schreeuwen om meer hapjes. Dat hebben we nu niet gedaan. Het rare is dat ik hier lees dat veel baby's moeten wennen aan groentehapjes en in het begin maar een paar hapjes op krijgen. Maar mijn zoontje hoefde helemaal niet te wennen, het leek of hij altijd al hapjes kreeg. De potjes van 6 maanden zijn 200 gr en het zou mij echt niet verbazen als hij daarvan maar iets laat staan. Maar kunnen zijn darmen dat al aan? Met andere woorden; moeten we de hoeveelheid langzaam opvoeren of kunnen we even bekijken wat hij op krijgt? Ik heb werkelijk geen idee. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik zou idd de hoeveelheid opbouwen. Qua smaak bevalt het iig prima maar je weet nooit hoe zijn darmen er op gaan reageren
hier nog zo één, bij zijn eerste hapjes pikte hij gelijk de lepel en stak hem in zijn mond hij at binnen een week ook een 4+ potje leeg. met 5 maanden ben ik 6+ potjes gaan geven. brood enzo ging hier net zo. alsof hij nooit anders heeft gegeten. groetjes, Miranda
Hier ook zo'n lekkere eter. We hadden de eerste keer zelf worteltjes gekookt, en klaargezet in 50-grams porties. Maar na die 1e 50 gram wilde hij nog wel meer. Hij heeft de 1e dag dus 90-100gram gegeten. En dag 2 en 3 zo'n 125 gram. Wij hebben het hem zelf gewoon aan laten geven. C was toen 5,5 maanden en ook wel toe aan vast voedsel..
hier was het ook gelijk een half potje hij was het er niet mee eens dus heb ik hem een stukje liga gegeven
Vandaag heeft pnze meid haar eerste hapje gekregen. Maar ze moest er niks van hebben . Voor de foto erg leuk natuurlijk. Met veel moeite heb ik er denk ik 3 lepeltjes ingekregen!
Blijven aanbieden komt van zelf.. hier zitten we met fruit op meer dan half potje en avond op half potje...
Bedankt voor jullie reactie. De laatste 2 reactie hebben helaas niets met mijn vraag te maken. Als ik de andere reacties lees dan zegt de meerderheid dus kijken wat hij op krijgt, met het "risico" dat hij dus meteen een 200 gr potje opeet. Meer ervaringen zijn welkom! groetjes
Mijn vraag was (lees de eerste post) of mijn zoontje meteen 200 gr. mag opeten of dat we de hoeveelheid langzaam moeten opvoeren ivm belasting voor de darmpjes. Hij wil nl. meteen het hele potje. En ik twijfel of het wel verstandig is om hem meteen alles op te laten eten. Uiteraard mag je hier delen dat je dochtertje maar 3 lepels op heeft gekregen, maar dat heeft verder helaas weinig te maken met wat ik graag wil weten. Ik hoop nl. ook op gerichte reacties.
Hier nog een. Ik heb haar altijd gegeven wat ze wilde eten (er zijn grenzen natuurlijk ) Maar alles wat ze tot nu toe at viel erg in de smaak en at ze alsof ze nooit anders gedaan had. De fles hebben we dus nooit afgebouwd, het was van de een op de andere dag groente/fruit/brood. En hoewel ze gevoelige darmpjes heeft had ze er nooit last van. Ik zou dus gewoon kijken wat hij op eet en als het nodig is aanvullen met de fles. Succes!
Wanneer ze haar hele groentehapje op at (en dat deed ze vanaf dag 1) kreeg ze geen flesje.Ze had daarna sporadisch dagen dat ze niet alles op at en dan gaf ik wat melk erbij.
Wederom bedankt voor je reactie. Heb nog een vraagje Hoe laat ongeveer je gaf je groentehapje? Wij geven het nu rond 18:00 uur en rond 19:00 uur nog een laatste papfles. Als hij om 18:00 uur het hele potje opeet en ik geen melk meer bij geef kan ik mij bijna niet voorstellen dat hij dan trekt tot de volgende dag. Of gaf je groente in de middag en liet je de middagfles vervallen? Ben nog een beetje zoekende, zoals je kunt lezen.
okay sorry dat ik reageerde in jouw topic en niet antwoord gaf op jouw vraag. Als je zo aan het twijfelen bent waarom bel je dan niet het cb op? Die zijn daar voor, toch?!?
ik heb de middagfles vervangen door groente, ik gaf het rond half 5, 5 uur. ik heb nooit een flesje nagegeven, ik mocht yoghurt als toetje geven. ik denk dat als jij om 18.00 groente gaat geven de laatste fles wegvalt, vind je dat niet erg dan kun je het wel rond die tijd gaan geven, maar dan wel met een flesje als toetje. of yoghurt. ik vond het beter om de middagfles eraf te halen. wat is jouw schema nu? groetjes, Miranda
Ik vind ook beter om de middagfles eraf te halen. Want ik denk niet dat hij de hele nacht doortrekt met alleen groente. Ons schema nu is: 7:00 uur 210/7 (nog geen opvoglmelk) 10:00 uur 4+ maanden potje fruit (sinds gisteren) 11:00 uur 210/7 15:00 uur 210/7 18:00 uur 4+ maanden potje groente en daarna is hij nog flink hongerig 19:00 uur 210/7+4 schepjes nutrix Het is echt even puzzelen ook omdat hij nog redelijk veel slaapt en dan zijn de potjes lastig ergens tussen te proppen. Na elke flesvoeding slaapt hij ongeveer 2 uur. We zullen het meemaken. Bedankt! groetjes
ik zou de groente geven als hij wakker wordt na zijn 3 uur fles, dus rond 5 uur. als je verschillende 4+ potjes hebt geprobeerd en het gaat goed, kun je eerst wat halve 6+ potjes proberen voor een paar dagen, gaat dat ook goed, dan hele. hetzelfde met het fruit. als je dan ook opvolgmelk gaat geven, worden zoiezo de flessen kleiner 180+6. en meestal schuift het dan vanzelf wat op. je 11 uur fles wordt dan 12.00, vanwege meer fruit. rond 3 uur ga je op een gegeven moment een tussendoortje geven als die fles wegvalt. meestal valt er met opvolgmelk één af. dan krijgt hij vanzelf eerder honger en valt het avondeten toch rond half 5, 5 uur. die schemaverschuiving kan snel gaan, was hier ook binnen een paar dagen. groetjes, Miranda